موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

ابراهیم صنوبر: انسان با تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد

ابراهیم صنوبر: انسان با  تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد

ابراهیم صنوبر: انسان با  تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد
ابراهیم صنوبر: انسان با  تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد
ابراهیم صنوبر: انسان با  تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد
ابراهیم صنوبر: انسان با  تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد

 

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین
صحبتی شد که خدایا باب نجاتی بفرست                               تلخی ذائقه را شاخ نباتی بفرست
میرسد با علم سبز امامت بر دوش                                  از چه خاموش نشستی صلواتی بفرست

در بین مخلوقات عالم هستی انسان موجودی است که از قدرت تفکر و تعقل برخوردار است و در کارهایش با تکیه بر اندیشه و فکر و عقل خود به فعالیت‌هایش جهت می‌دهد و عملکرد او بر پایه این قوه ذاتی شکل می‌گیرد. خطوط تعیین شده توسط دانش و علم او محدوده عمل و فعالیت انسان را ترسیم می‌کند. نه می‌توان او را از اندیشیدن بازداشت و نه می‌توان پیوند میان علم و عمل او را نادیده گرفت. بنابراین حیات بشر آمیزه‌ای از علم و عمل است. عدم تناسب بین علم و عمل حیات انسان را بی‌مفهوم و بی‌معنی می‌کند. اگر علم انسان عملی به دنبال آن نباشد و هیچ حرکتی در راستای این دانش صورت نپذیرد آن علم هیچ ارزش و منفعتی نخواهد داشت و نیز چنانچه عمل انسان بر پایه دانش کسب شده و اندوخته علمی او نباشد، بدون پشتیبانی علمی انجام شود و یا بر خلاف علم حاصل شده و جهت منطقی و صحیح نشان داده شده توسط ابزار عقل و اندیشه باشد، به هدف مطلوب و معقول منتج نخواهد شد و در صورت رویداد هر کدام از این دو حیات درخور شان انسان و هدف و مقصود برازنده او به دست نمی‌آید. پس یک پیوند اساسی بین علم و عمل برقرار است و اگر پایه‌های حیات انسان بر این طریق استوار شود و این پیوند مستحکم‌تر شود اثر آن، زندگی ارزشمند و پر حاصلی است که چون شالوده‌ای وزین و اصولی دارد به منزلگاه مطلوب خواهد رسید.
قرآن کریم گاهی با تشویق آدمی به علم محکم او را به استحکام پیوند میان این دو فرامی‌خواند و گاه نیز جهل و بیکاری و تن‌پروری و گسیختگی علم از عمل را نکوهش می‌کند. انسان باید با آموختن دانش و انجام کارهای صالح و نیز با تحکیم پیوند میان دانش و کوشش، خویشتن و جامعه را از چنگال نیستی و جهل و تنبلی برهاند تا به حیات معقول و مسئول بار یابد.
پیوند دانش و کوشش بشر این گونه است که همه کوشش‌های او به رهبری دانش و اندیشه اوست ولی همه دانش‌های او به شکل مستقیم زمینه تلاش او را فراهم نمی‌کند زیرا برخی از دانش‌های بشر جنبه علمی و نظری محض دارد و با کردار او رابطه مستقیم ندارد. از این رو هیچ گونه اثر مستقیمی در کوشش‌های او نمی‌گذارد. بر خلاف برخی دیگر از دانش‌های که به شکل مستقیم موجب کوشش انسان است و نیز آن را تنظیم می‌کند بنابراین گستره نفوذ علم از قلمرو عمل بیش‌تر است و عمل را به اوج مقام علم راهی نیست.
به هر جهت بهره‌مندی از اندیشه برهانی و نیز پیروی انگیزه از آن موجب می‌شود که انسان بر همه کارهایش توفیق یابد و نبود هر یک رسیدن به هدف را ناممکن می‌کند. چنانکه انسانی که کفه ترازوی ناآگاهی و جهل او بر دانش و آگاهی او سنگینی می‌کند و از عنصر دانش در وجود خود بی‌بهره یا کم‌بهره است و  از علم و حقیقت به دور است و نیز انسانی که مبانی اولیه علم و آگاهی را در وجود خود پرورش داده است و به مراتبی از دانایی رسیده است ولی انگیزه عملی در وجود او از میان رفته است و هیچ تلاشی برای نتیجه بخشی علم خود نمی‌کند هر دو به مقصود خود نمی‌رسند.
پس جهت درست حیات عالی انسانی بارور کردن اندیشه علمی انسان و در پی آن استفاده منطقی و کاربردی از این علم در قالب‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های اوست.


                                                                والسلام علیکم و رحمة ا...
                                                                 ابراهیم صنوبر
                                                       مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

دیدار استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح با استاد محمود پاک نیت و مهوش صبر کن

 

 

ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان

ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان
ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان
ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان                                    

                                                بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و السلام و الصلوه علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و اصحابه المنتجبین
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خدا و مرز با او بودن یا نبودن است

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

 

 

بر اندیشمندان و صاحبان خرد و فرهیختگان فرض است وقتی قلم به دست می گیرند همواره صلح و حکمت، عقل و شعور، ظرفیت و تعقل را مورد لحاظ قرار دهند که نتیجه تراوشات قلم تنویر و روشنگری در مبحث طرح شده می باشد و سنگلاخ های پیش روی مبحث را در حد توان کنار زده و موارد تاریک و خاکستری فضای مبحث که به تعبیر ادیان و به خصوص قرآن کریم به جهل تعبیر شده است را به سمت و سوی نور هدایت نمایند که در آن زمان نتیجه حاصله اگرچه موارد کامله مبحث را ارائه ندهد اما راه را برای نقد و انتقاد خردمندانه و منصفانه هموار می نماید. مبحث در پیش روی ما مسئله مهم و سنگین وزن صلح است.
صاحبان تعقل می دانند که عقل سلیم و فطرت اولیه بشر با صلح مانوس بوده و آنچه در مسیر راه صلح به صورت انحراف طرح شود با فطرت او بیگانه و مطرود می باشد. اما در طول تاریخ ملل و نحل در همه اعصار و امصار علی رغم فطرت اولیه انسان سنگلاخ هایی که راه صلح و مصلحت و صلاح را ناهموار کرده است توسط همین انسان ها به وجود آمده است. با سیری در تاریخ ملت ها و قوم ها و گویش ها و نظریه پردازی ها و سایر تفکرها از آغاز خلقت انسان تاکنون به این مسئله پی خواهیم برد که البته تحقیق و تنمیق را به مجال و مقاله دیگری واگذار می کنیم. اما سرآغاز نوشتار ما در این سطور این است که اگر پیشگامان مسیر صلح جهانی قبل از پرداختن به مسئله صلح و به کارگیری ظرفیت های جامع برای تحقق صلح مسئله آفت های زمینه ساز تخاصم را مورد بررسی قرار دهند و به عبارت دیگر ویروس هایی که روابط بین آدمیان را خاکستری می کند شناسایی کرده و نظریات خصمانه ای که مقدمات تعارض را به جای تفاوت که غریزه طبیعی بین آدمیان است فراهم می کند و در نتیجه جنگ ها، خصومت های طولانی، خسارات بر جان آدمیان و مسائل اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی و دینی را در بر دارد، راه برای تداوم صلح سهل الوصول و مشکلات در مسیر آن کاهش می یابد به عبارت روشن تر قبل از خسارات وارده بر بشریت که لازمه آخر خصومت ها پناه بردن به صلح است با شناسایی آفت های آرامش فطری بشر و صلح موجود و مانوس با فطرت بشر و تلاش برای صلح بعد از خصومت ها و خسارات وارده بر بشریت حفظ شرایط فطرت اولیه بشر که انس با صلح است جایگزین نمایند که همواره آرزوی صالحان و رویای عبادا... الصالحین حفظ آرامش و ثبات صلح قبل از تخاصم و خسارات ناشی از آن است که انشاء ا... تعالی در ادامه گفتار مستندات دینی و قرآنی که پایه آن استوار بر سیره اهل بیت علیهم السلام که حافظان قرآن کریم هستند به جوامع فرهیخته و صاحبان خرد و تعقل ارائه خواهیم داد البته چون آدمی در معرض خطا و نسیان است تراوشات قلم خود را مصون از خلأ ندانسته و نقد و انتقاد و مباحث تکمیلی و پیشنهادی از صاحبان اندیشه را در نوشتار بعدی انشاءا... مورد لحاظ قرار خواهیم داد.
                                                       والسلام علیکم و رحمة ا...
                                                                 ابراهیم صنوبر
                                              مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح در کنسرت بابک جهانبخش

حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح ،یوسف تیموری،شاهرخ استخری وامیر حسین رستمی هنرمندان ارزنده سینما وتلویزیون در کنسرت بابک جهانبخش

حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح ،یوسف تیموری،شاهرخ استخری وامیر حسین رستمی هنرمندان ارزنده سینما وتلویزیون در کنسرت بابک جهانبخش

حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح ،یوسف تیموری،شاهرخ استخری وامیر حسین رستمی هنرمندان ارزنده سینما وتلویزیون در کنسرت بابک جهانبخش

متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس  شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس  شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری
متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس  شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری
متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری
متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین
حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر و افوّض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد
درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خدا و مرز با او بودن یا نبودن است صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن
صلح فقط به معنای نبودن جنگ نیست، بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت، تفاهم، همزیستی، دیگر پذیری، دموکراسی و آزادی است، جامعه ای که از هر گونه اعمال و رفتار ضد انسانی و غیر اخلاقی به دور باشد و تمام زمینه های علمی، بهداشتی، فرهنگی،مذهبی، شهروندی و اقتصادی به صورت مطلوب توسیع یابد. آزادی و صلح هدیه ای نیست که نظام ها و حکومت ها آن را به مردم بخشیده باشند بلکه موهبتی الهی و از حقوق اساسی هر انسانی است.
اهتمام به ایجاد صلح میان مردم یکی از سجایای اخلاقی و فضایل انسانی است که اهمیت فوق العاده ای در تمامی ادیان الهی به آن داده شده است به گونه ای که در برخی روایات از اصلاح میان مردم به عنوان برترین و بالاترین صدقه و بهترین عبادت یاد شده است. عظمت، اقتدار و سرافرازی یک ملت آن گاه فراهم می شود که با یکدیگر در کمال صلح و صفا و صمیمیت به سر می برند و با تعاون و همیاری بر مشکلات پیروز می شوند و این یعنی تعالی و تکامل انسانی که اشرف مخلوقات و مسجود فرشتگان خوانده شده است.
در طول تاریخ، همواره بشر با تلفیق روح سلطه جویی و زیاده خواهی، در کنار حس خودپسندی و نژادپرستی خود، جنگ، جنایت، استعمار و خشونت را چاشنی تلخ زندگی خود ساخته است. در این مسیر سطح پایین تفکرات و ناآگاهی و نیز سوء استفاده از دستاوردهای علمی و تحریک تعصبات نا به جا و غلط به این پدیده شوم دامن زده است.
مشکلات ناشی از سلطه اقتصادی ابر قدرتان برای یک ملت، محصول طبیعی نا آگاهی و جهل آن ملت است که در برابر تبلیغات مسموم و فریبنده سودجویان تسلیم می گردند. عزیزان من! یکی از مشکلات تاریخی بشر، جهل است و دیگری غفلت. هر کدام از این دو در جبهه های مختلف به بشر ضربه می زنند. جهل ریشه در نا آگاهی و عدم اطلاع دارد و مانع از بارور شدن استعدادها و استحقاق های انسان می شود اما غفلت این است که انسان به مسائل اساسی زندگی اش بی توجه باشد و به آنچه که باید توجه کند، توجه نکرده، آنچه که برای او اهمیت دارد، بی اهمیت تلقی کند و مسئله ای را که اولویت دارد، کنار گذاشته، و آن را که اولویت ندارد، مهم بداند. غفلت هم به خودی خود عیب است و هم زمینه ساز دیگر نقایص می باشد. لذا غفلت از جهل حساس تر است؛ چرا که جهل با علم زدوده می شود؛ ولی غفلت با ایجاد آموزشگاهها و دانشگاهها، رفع نمی گردد. اگر کسی در مسئله ای علم اندوزی کند، دیگر نسبت به آن جاهل نیست؛ اما قلمرو غفلت گسترده تر و بیماری فراگیرتر و خطرناک تری می تواند باشد که حتی دامنگیر عالمان نیز بشود. تفاوت در این است که جهل با علم زدوده می شود ولی برطرف شدن غفلت، نیاز به ذکر دارد.
یکی از مواردی که باعث غفلت ما می شود، امر تماشاگری است که امروز در دنیا رایج شده. انسانِ امروز چشمانش را به تماشا سپرده است. وقتی در خیابان راه می رویم و هرچیزی را می بینیم، دل به تماشای آن می سپریم؛ وقتی که به خانه می رسیم: اینترنت، تلویزیون و امثال اینها ما را به تماشا می خوانند. طبیعی است که اگر انسان غرق تماشا شود، غافل می شود؛ غافل از خویش، خدا، سرنوشت و مرگ خویش. او دیگر فراموش می کند که حساب و کتابی هست، و او پا به دنیا گذاشته است تا خود را بسازد.
در سایه غفلت یک ملت است که سیاه اندیشان و بدخواهان با القای مدل ها و الگوهای تحمیلی خود جوامع دیگر را به سمت مصرف کنندگی و وابستگی به خود می کشانند و برای تشدید این معضل به هر طریق و دستاویزی چنگ می زنند.
و استعمار تحت لوای سازندگی، سود رسانی و کمک به همنوع کار خود را آغاز می کند. دریغ که در پس این شعارهای آبادگرانه جز کینه، حیله و سیاست های طمع کارانه و سودجویانه چیزی یافت نخواهد شد. با به کار گیری ترفندهای سیاسی و اغتنام فرصت از تجاهل و غفلت و به خواب رفتن هوشیاری جوامع، بیشترین اهتمام را در جهت تایید و تجلیل از ضد ارزش ها و تخطئه و تقبیح ارزش ها اختصاص می دهند و تحت عنوان دستیابی به آزادی و دموکراسی، با القای اباحه گری و عدم پذیرش و پایبندی به قیود اخلاقی و مذهبی در ادبیات گفتاری و مبانی رفتاری آن جامعه، انواع فساد، فحشاء، شرارت و تفرقه را تجویز و ارزش های دینی و عواطف انسانی را با تضعیف، تخفیف و حذف مواجه می سازند و نظم و نسق انتظام جامعه را مخدوش می کنند. آیا منطق و مکتبی وجود دارد که استقرار نیروهای نظامی و لگدمال کردن حیثیت و کرامت انسانی را به بهانه جستجوی صلح به عنوان گمشده آن کشور، پسندیده و مطلوب بداند؟
سیاست های به بن بست خورده استعمارگران و قاسطین که اکنون در انزوای بی درمان دوران بی اعتباری و بی اقبالی خود به سر می برند با زوال و شکست بزرگی مواجه شده است که این شکست در پی احتیاج و اشتیاق امروز ملت های آزاده جهان به داشتن حیاتی سرشار از امنیت درونی و آرامش واقعی و صلحی پایدار است. احساس نیاز ملت ها به هم زیستی مسالمت آمیز که از بزرگترین سرمایه ها و ذخایر زندگی اجتماعی محسوب می شود، و تنفس در فضایی پاک و بی آلایش که احساس امنیت و رضایت را به همراه دارد، حق ذاتی و طبیعی همه انسانهاست.
اگر مفاهیم بالنده و متعالی مورد تاکید دین مبین اسلام به خوبی معرفی شود و مورد توجه واقع شوند دیگر شاهد رعایت نکردن اخلاق و نادیده گرفتن ارزش های معقول، موازین منطقی و فرهنگی در جامعه نخواهیم بود. جاذبه اسلام به قدری تاثیر گذار است که اگر به خوبی تبیین گردد گروه های زیادی را به خود متوجه خواهد ساخت. چشمه فیاض قرآن و حصن حصین آموزه های اسلام با تهییج حس استقلال و آزادی در قلبگاه اندیشه بشری، معتبر ترین مرجع و منبع در زمینه مسائل حقوق بشر و اصول استقرار صلح است. موسسه بین المللی سفیران صلح در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و اهداف و آرمان های مقدس انسانی به فرهنگسازی و بسترسازی پرداخته و به توسیع امور صلح طلبانه، خداپسندانه و نوع دوستانه و ترویج روحیات برادری و برابری انسان ها در عرصه های ملی و بین المللی همت گمارده است و حمایت خود را از هرگونه اعمال صلح طلبانه و امور خیرخواهانه اعلام می دارد و به عنوان نماینده ای شایسته برای ایران  اسلامی  تمام تلاش خود را در توسعه فرهنگ ناب اسلامی بسته ایم تا بتوانیم پرچم پر اقتدار صلح را در جای جای جهان به اهتزاز در آوریم.
سفیران صلح در انجام رسالت خود با استفاده از نشست های تخصصی با اساتید و فرهیختگان و برخورداری از راهنمایی های گرانسنگ علمای عظیم الشان، مراجع عالی قدر و روحانیون، بزرگان اخلاقی و اندیشمندان صلح طلب توانسته است در عرصه های مختلف به دستاوردهای ارزشمندی برسد و همواره در صدد آن بوده است که در مراحل مختلف خدمتی صادقانه داشته باشد
و در مبحث انتخابات باید به عرض شما برسانم با نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، شیوه ها و شگردهای جدیدی برای تبلیغات به وجود می آید و نیز اقداماتی جهت تخریب فضای انتخاباتی که می توان به راحتی هدف افراد را از این گونه فعالیت ها تشخیص داد و موارد ذیل را مورد  توجه قرار داد.
یقیناً کسی خارج از این مرزوبوم، ایران آرمانی ما را نخواهد ساخت و این فرد فرد ما ایرانیان هستیم که باید برای ساختن ایران مطلوب خود، در راستای اهداف سند چشم انداز بیست ساله بکوشیم و هر چند مسئولان وظیفه‌ای مضاعف دارند، این ما رأی دهندگانیم که با انتخاب نمایندگانی شایسته، می‌توانیم و می‌باید آغازگر این حرکت ملی باشیم.
و جایگاه مجلس و اهمیت نمایندگی را در نظر داشته باشیم انتخاباتی که ما در آن شرکت می کنیم، برای تعیین نمایندگانی است که «حداقل» چهار سال سرنوشت کشور و بیش از 70 میلیون ایرانی در دست آنان خواهد بود؛ بنابراین، به موضوع انتخاب نماینده به عنوان رویدادی یک روزه یا به عنوان حمایت چشم و گوش بسته از یک فرد نگاه نکنیم؛ یقیناً قانونگذاری و نمایندگی مردم، «مردان بی ادعا خدمتگزار وتوانمند» می خواهد! و بایداهمیت رأی خود را بدانیم. هر رأی می‌تواند در تعیین سرنوشت انتخابات و در ادامه، در تعیین سرنوشت یک طرح و لایحه و در پی آن تعیین سرنوشت کشور مؤثر باشد؛ زیرا این یک یک آرای ماست که به نفع کاندیداها خوانده می شود و در نهایت یکی از آنان که بیشترین آرا به نام او نوشته شد، به عنوان منتخب مردم منطقه به مجلس راه می یابد و این تک تک آرای نمایندگانی که همه ما انتخاب کرده ایم است که در رد یا تصویب یک طرح یا لایحه شمارش می شود و در نهایت با تصویب یا رد آن طرح، پیوستگی زندگی خود بدان یک رای ها را مشاهده می کنیم؛ بنابراین باید اهمیت رأی خود را بدانیم.
انتظار مردم نیز بر آن است که نمایندگان ملت خدمتی شفاف و صادقانه داشته باشند و با مراقبت از اندیشه و عمل خود و ایمان و انقیاد کامل به جذب مصالح و دفع مفاسد از جامعه همت گمارند، مبانی تئوریک خود را پویا و کارآمد نمایند و در فداکاری در راه دین، عدالت و صلح بر یکدیگر پیشی بگیرند. این نیز خود بیانگر نقش پر اهمیت حضور مردم و رای آنها است. نماینده ای که اندیشه صائب و عمل صالح دارد با آرای مردم وارد عرصه می شود لذا بر فرد فرد ما لازم است تا با تحقیق و تدقیق در انتخاب خود و نیز احتراز و اجتناب از جریانات منحرف کننده مسیر افرادی را انتخاب کنیم که وجاهت و اصالت حضور جهت دفاع از حقوق ملت را بیشتر داشته باشند.
ودر رأی دادن، رضای خداوندمتعال را در نظر داشته باشیم. همان گونه که از نمایندگان می خواهیم خدا و قیامت را به یاد داشته باشند و برای رضای خداوند کار کنند، خود نیز رضایت خداوند را در انتخاب کاندیدای مورد نظر در «دل» داشته باشیم و ملاک رأی دادن خود را تعلقات طایفه ای یا شهری در نظر نگیریم و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم داریم».
 انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است.
 در این میان مشارکت انتخاباتى به عنوان جلوه‌اى از مشارکت عمومى تجربه‌اى است که با برگزارى انتخابات و همه‌پرسى و حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى به منصة ظهور رسیده است. در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری فراتر از یک گزینش معمول نمایندگان مجلس بوده است؛ بلکه با توجه به جایگاه خاص جمهوری اسلامی به عنوان یگانه قطبی که استکبار ستیزی و عدالتخواهی را در جهان سلطه نمایندگی می کند و حتی آن را به دیگر مناطق صادر نموده است، چشم دوست و دشمن به انتخابات ایران دوخته شده و مباحث و مناظرات بسیاری را در رسانه های بین المللی برانگیخته است. شاید وضعیت حاکم بر انتخابات در ایران از نظر بازتابهای جهانی در تاریخ نظامهای سیاسی بی سابقه باشد. هر انتخابات در ایران از نظر کارشناسان و تحلیلگران بین المللی به عنوان عرصه ای برای ارزیابی اعتبار و مشروعیت نظام تلقی می شود.
 در واقع حساسیت دشمن به انتخابات به عنوان مهمترین تجلی مردم سالاری دینی بدان حد است که در طول تمامی 4 دهه اخیر تلاش برآن داشته تا انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را غیررقابتی، نمایشی، هدایت شده و مخدوش و مجالس و دولتهای برآمده از این انتخابات را فرمایشی و نامشروع جلوه دهد. دشمنان نظام در راستای این هدف در زمانهای نزدیک به انتخابات با سیاه نمایی وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و طرح شبهاتی مانند مغایرت نظارت استصوابی با حق تعیین سرنوشت مردم و انتخابات آزاد، سعی در حاکم نمودن فضای یاس و دلسردی بر جامعه و حتی المقدور کاهش نصاب مشارکت در انتخابات دارند. این سیاستهای خصمانه که از دیرباز ادامه داشته در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری شدت گرفته است.
قدر مسلم برگزاری پرمغز، پرمعنی و پرشکوه انتخابات با حضور قاطبه مردم موجب اوج گیری عظمت و اقتدار و موج زدن همبستگی و اتحاد ملی است و به تبع پژواک این اقتدار و همایش قدرت و نمایش وحدت ملت بزرگ ایران تمامی روزنه های نفوذ بر فرصت طلبان بسته می شود و به پشتوانه این مهم است که نمایندگان ما با امید، صداقت و عشق به خدمتگزاری در عرصه های مختلف مشغول خواهند شد و در پی حضور، اجماع و اتفاق ملت است که افکار سلطه جویانه دشمنان مجال بروز پیدا نمی کند. در فصل های مختلف کتاب پر بار و مقدس انقلاب اسلامی وقتی تورخ تاریخ به این روزها می رسد و در آستانه انتخابات قرار می گیریم تحرکات بیگانگان و جریان سازی های آنها به بیشترین حد خود می رسد اما به برکت تفضلات و توجهات خداوند متعال به ملت ایران نه تنها موجب نارضایی و نارسایی نشده است بلکه با احساس مسئولیت و آینده نگری مردم صحنه هایی پرشور و دشمن شکن ایجاد شده است.
در حقیقت شرایط تاریخی حاضر جایگاهی خاص و موقعیتی منحصر به فرد در جغرافیای سیاسی ایران و منطقه به انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان رهبری بخشیده است.  به جرأت می توان از آن به تحقق گفتمان انقلاب اسلامی در سطح منطقه تعبیر نمود. برگزاری شکوهمند این انتخابات می تواند بار دیگر کارآمدی مدل مردمسالاری دینی را در اذهان ملل مسلمان تثبیت نموده و موقعیت الگوی جمهوری اسلامی برای کشورهای منطقه را به عنوان یک سیستم متکی بر ارزشهای بومی و اصیل اسلامی تقویت نماید. این در واقع همان کابوسی است که قدرتهای استکباری و دول ارتجاعی منطقه را به وحشت می اندازد.
امروزتجربه نظام جمهوری اسلامی به عنوان شجره طیبه ای که فریادش(نه شرقی و نه غربی)بوده است- باید از مجرای تبیین نظام فکری- سیاسی-فرهنگی واجتماعی ان والگویی که در جمهوری اسلامی به منصه بروز وظهور رسیده پیش چشم جهانیان قرار بگیردو باید از ظرفیت های نرم برای جذب کلیه کسانی که حق رای وانتخاب سرنوشت خود وکشور عزیزمان را دارند برای انتخاب افراد اصلح استفاده کنیم وبا این روش وایستادگی بر مسیر گفتمان اسلام ناب- ارزشهایی که مقام معظم رهبری مطالبه می نمایند که عدالتخواهی- خدمت رسانی صادقانه ومخلصانه وایستادگی در برابر تهدیدها ومطالبات نا مشروع بیگانگان می باشد حرکت کنیم که خداوند سبحان با ما خواهد بود.
      
والسلام علیکم و رحمة ا... و برکاته
ابراهیم صنوبر
مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

بازدید ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح از برنامه خنده بازار

گزارش تصویری بازدید استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای شورای مرکزی موسسه سفیران صلح از برنامه خنده بازار ودیدار با هنرمندان ارزنده این برنامه صدا وسیما

گزارش تصویری بازدید استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای شورای مرکزی موسسه سفیران صلح از برنامه خنده بازار ودیدار با هنرمندان ارزنده این برنامه صدا وسیما

گزارش تصویری بازدید استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای شورای مرکزی موسسه سفیران صلح از برنامه خنده بازار ودیدار با هنرمندان ارزنده این برنامه صدا وسیما

گزارش تصویری بازدید استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای شورای مرکزی موسسه سفیران صلح از برنامه خنده بازار ودیدار با هنرمندان ارزنده این برنامه صدا وسیما

ابراهیم صنوبر : صلح به معنای اقتراب قلوب، اتحاد و نزدیکی آرا و عقاید است

پاره ای از متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در همایش هم اندیشی اعضای شورای سیاستگذاری موسسه بین المللی سفیران صلح
پاره ای از متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در همایش هم اندیشی اعضای شورای سیاستگذاری موسسه بین المللی سفیران صلح
پاره ای از متن سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در همایش هم اندیشی اعضای شورای سیاستگذاری موسسه بین المللی سفیران صلح
ابراهیم صنوبر : صلح به معنای اقتراب قلوب، اتحاد و نزدیکی آرا و عقاید است
ابراهیم صنوبر : صلح به معنای اقتراب قلوب، اتحاد و نزدیکی آرا و عقاید است
ابراهیم صنوبر : صلح به معنای اقتراب قلوب، اتحاد و نزدیکی آرا و عقاید است

                             بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین
شنیده ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت                    فراق یار نه آن میکندکه بتوان گفت
حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر                         کنایتی است که ازروزگارهجران گفت
درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است
 صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن
این دنیا محل گذر است و هیچ ماندگاری و ثباتی  جزذات برحق خداوند در آن وجود ندارد. هر کدام از ما بعد از مدتی دیر یا زود دار فانی را وداع گفته و تمام داشته ها و دستاوردهای دنیوی خود را به جای گذاشته و همه آنها را ترک می گوییم و تنها اعمالی که از پیش فرا فرستاده ایم برای ما خواهد ماند و در آنجا تجسم و تجسد می یابد. لذا اگر اندکی تامل کنیم که هیچ یک از این کشمکش ها و تلاش ها برای تصاحب دنیا و متعلقات آن همچون ثروت، قدرت و شهرت برای ما ناجح و سودمند نیست، دیگر کورکورانه به دنبال ارضای این خودخواهی ها و فرصت طلبی های نامشروع جهت اکتساب منافع نرفته و از آن پس ظلم به همنوع و تضییع حقوق یک انسان جهت حصول منافع شخصی، دیگر به عنوان یک امتیاز رنگ خود را در ذهن باخته و جایش را به همزیستی و عشق به همنوع می دهد و انرژی ها و نیروهای نهفته انسان در جهت ارزش های عالی تر و در قالب احترام به خود و همراهان خود در این دنیای فانی، سازماندهی می شود و هر گونه فرصتی را که از آن طریق بتوان توشه ای رهسپار دارالقرار کرد مغتنم شمرده و خدمت به همنوع، ابراز محبت و حرمت به او و دستگیری و همدلی او را عوامل رستگاری خود دانسته و از این طریق سعادت ابدی خود راتضمین می کنیم.
اگر انسان این نکته را دریابد که دنیا محل گذر و افول یافتنی است و هدف از بودن او در این عالم لقای پروردگار است، با استناد به فرموده پیامبر اکرم(ص) هر که به لقای پروردگار امید دارد باید کاری شایسته انجام دهد، نگرش و رویکرد او در قبال دنیا و مردم آن تغییر و تکامل یافته و ارزش و جایگاه والای خود را درک می کند. ثمن خود را بهشت می داند. هیچ چیز را هم قیمت و هم بهای خود نخواهد دانست و وجود خود را در عوض آنها معامله نخواهد کرد.
جان فروشی به یکی مشتی خاک       این چه بیع است بدین ارزانی
بازده خاک و بدان قیمت خود             نی غلامی، ملکی، سلطانی
در پی این تغییر نگرش هرگز با بندگان خدا مضایقه نخواهد کرد و نسبت به هر گونه وابستگی و تعلق به این حالت گذرا، نفس خود را تحرز و تحفظ می نماید. این تغییر نگرش او را به این مرحله از ادراک و آگاهی رسانیده است که انسان ها بی تاثیر بر هم نیستند و همه در قبال هم مسئول اند و این مسئولیت در مواردی چون ایتام، فقرا، درماندگان،نیازمندان و طبقات ضعیف نیز وجو دارد و حتی به اوج خود می رسد. "الله الله فی الطبقه السفلی" و کسی که این مسئولیت ها را نادیده بگیرد و از آنها تخطی کند قطعاً ملعون و محروم از رحمت خداوند است.
اگر این دید در ما ایجاد شود که زمانی باید پاسخگوی این مسئولیت ها باشیم و تمام تعاملات و تاثیرات ما بر محیط محاسبه و در پی آن نتایج و تبعاتی برای ما حاصل شده و لحاظ می گردد، از هر گونه عمل ناصوابی که ضرری بر کسی تحمیل کند احتراز می نماییم. اگر انسان اندکی اندیشه کند که کسی بر اعمال و افکار او در همه حال حاضر و ناظر است و این افکار و افعال بدون محاسبه، پاسخ و نتیجه نیست، در انتخاب معیارهای خود مداقه کرده و از ابزارهای ذاتی وجود خود نهایت استفاده را می برد. تنها کافی است احتمال این را در نظر بگیریم که باید توشه ای رهسپار دنیایی دیگر کنیم تا مسیرها و جهت ها تعریفی دوباره یابند و نگرش ها و توجهات انسان به سمت و سوهای دیگری بسیج شوند.
اگر معنای رقابت و تنازع برای بقا در بین مبانی فکری بشر جای خود را به تعامل، تعاون و عشق به هم نوع بدهد و انسان به آن مرتبه از ادراک مفاهیم حاضر برسد که همسفرانی هستند که می توانند به بهبود و ارتقای عملکرد یکدیگر کمک کنند و به جای آن که دنیا را صحنه جدال و رقابتی مرگ بار بدانند و تعریف خود را این طور بنا نهند که در این جنگ مقدر شده، تنها یک نفر پیروز است و امکانات محدود است و آن یک نفر کسی است که از این امکانات به سرعت و زودتر از بقیه برای خود بهره برداری کند و دیگران را از آن ناکام گذارد، می توانند به واسطه هم از قدرت تاثیر متقابل یکدیگر استفاده به جا و به خیر نمایند، بسیاری از مشکلات حل می شوند و همیاری، مساعدت، تفاهم، محبت و دوستی و از خود گذشتگی در بالاترین درجات خود تحقق می یابند و این یعنی استیلای صلح در ذره ذرات عالم هستی چرا که صلح به معنای اقتراب قلوب، اتحاد و نزدیکی آرا و عقاید است. صلح یعنی حضور، اجماع و اتفاق اراده، نظر و اندیشه.
صلح یکی از مشخصه های کمال و نشانه های تعالی انسان است. زندگی ای که صلح در تک تک لحظات آن به چشم می خورد حیاتی مقتدر و ارزشمند محسوب می شود. توجه به صلح و ایجاد دوستی آن قدر اهمیت دارد که امیرالمومنین امام علی(ع) در کنار تقوا و نظم در امور، برقراری صلح میان مردم را به فرزندان خود توصیه می فرماید.
افرادی که صلح و آرامش در زندگی آنها معنای خود را باخته است، بر هر مستمسکی چنگ می زنند تا به جبران فقدان این موهبت در زندگی خود بپردازند و حیات مصنوعی و بی روح خود را با ابزارها و وسایل مختلف می آمیزند تا پای لنگ زندگی خود را التیام بخشند اما افسوس که اینها برای به دست آوردن خوشبختی در زندگی راه های سعادت و خوشبختی را بر خود مسدود کرده، از آن چشم پوشیده و غفلت نموده اند و این تلاش در بیهوده ها و لذت بردن از رنج ها و ناداشته هاست.
امیدوارم که صلح دائم ،عادلانه و پایدار جای خود را به جنگ و خونریزی و جنایت بدهد و صلح در سر سرای عالم تنین انداز شود.
                                                  وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
                                                           ابراهیم صنوبر
                                        مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

امضای تفاهم نامه همکاری بین موسسه بین المللی سفیران صلح و با جانشین حقوق بشر عراق

تفاهم نامه همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی در میان ملت ها و به ویژه سازمان حقوق بشر عراق و سازمان محاکم حقوق بشر خاورمیانه به امضا رسید.
این تفاهم نامه به امضای ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پرفسور ˈ محسن صادقیˈ جانشین دبیر کل حقوق بشرعراق و رییس محاکم حقوق بشر خاورمیانه رسید.

تفاهم نامه همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی در میان ملت ها و به ویژه سازمان حقوق بشر عراق و سازمان محاکم حقوق بشر خاورمیانه به امضا رسید.
این تفاهم نامه به امضای ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پرفسور ˈ محسن صادقیˈ جانشین دبیر کل حقوق بشرعراق و رییس محاکم حقوق بشر خاورمیانه رسید.

تفاهم نامه همکاری موسسه بین المللی سفیران صلح برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی در میان ملت ها و به ویژه سازمان حقوق بشر عراق و سازمان محاکم حقوق بشر خاورمیانه به امضا رسید.
این تفاهم نامه به امضای ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پرفسور ˈ محسن صادقیˈ جانشین دبیر کل حقوق بشرعراق و رییس محاکم حقوق بشر خاورمیانه رسید.

 

ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.

ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.

 

                               بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین
اللهم  اخرجنی من ظلمات الوهم      واکرمنی بنور الفهم      اللهم افتح  علینا ابواب رحمتک    
وانشر علینا خزاین علومک            برحمتک یا ارحم الراحمین .

پروردگارا خارج کن مرا از تاریکی های فکر  وبه نور فهم مرا گرامی بدار   پروردگارا برما درهای رحمتت را بگشای
وگنج های دانشت را برما بگستران           به امید تو ای مهربان ترین مهربانان .


درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است
 صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن


انتظار می‌رفت با توسعه انواع تکنولوژی ها برای آرامش و آسایش مردم، پیشرفت ارتباطات و تعاملات بین ملت ها توسعه فرهنگ مسالمت آمیز، به هم ریختن و شکستن مرزها و رسیدن به یک دهکده واحد جهانی، استقرار و پیاده شدن طرح گفتمان بین فرهنگ ها، حمایت جهانی از حقوق بشر و محیط زیست، مشارکت های شرکت های بزرگ و دول در اقتصادهای کلان جهانی و جنگ و خونریزی و خشونت و بی عدالتی، ضعیف کشی، جای خود را به تناسب پیشرفت و توسعه و استقرار اقدامات فوق به انسانیت، صلح و صفا و محبت و همدردی و مساعدت و دستگیری داده و رفته رفته مسابقه تسلیحاتی و حجم تولیدات انواع تجهیزات و سیستم های کشتار جمعی و جنگی فروکش نموده و جای آنها را با تولیداتی که به بشریت سلامتی، طول عمر – نشاط داده و فقر و تنگدستی را از بین ببرند بگیرند به نحوی که اگر در جایی از این کره خاکی مصادف با قهر طبیعت به صورت طوفان، خشکسالی، سیل و زلزله و ... مواجه گردید همه با روح پاک انسانیت به کمک آن منطقه بشتابند.
اما علیرغم این همه پیشرفت ها و تسخیر فضا و ادعاهای جوامع بشردوستانه همه روزه شاهد هستیم که در گوشه و کنار این جهان به بهانه های کاملاً واهی جنگ و کشتار به راه می اندازند و ضمن کشتن و به قتل رساندن غیر نظامیان به پیرمردان و زنان و به بچه های کوچک و زنان باردار نیز رحم نمی کنند و تمامی سرمایه های آنها را از فرهنگ، معدن، اعتماد به نفس، امنیت و ... را به تاراج می برند و به خاک سیاه می کشانند به طوریکه تا دهها سال امکان جبران آن نمی رود و متاسفانه این بدبختی روند روبه رشدی در چند ساله گذشته پیدا کرده و هنوز از جنگ در یک کشور و منطقه خلاص نشده جنگی دیگر در محلی دیگر برپا می کنند و عملاً سازمان های بین المللی در مقابل قلدرهای سیاسی، نظامی و اقتصادی آنان حرف و اقدام بازدارنده ندارند و گاهاً اعمال آنها را توجیه می نمایند، این در حالی است که ملت ها از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده و از آن گریزانند. راستی چاره چیست و چگونه می توان در مقابل طراحان و مجریان آتش و خون ایستاد و مانع اقدامات شوم آنها شد؟ اگر به تحولات جهان دقت کنیم اخیراً در برخی از کشورها انجمن ها و موسسات کوچکی با عناوین مختلف مثل جنگ هرگز، صلح پایدار و... تشکیل شده اند که دارای کم و بیش قدرت هایی بوده و در بعضی از مواقع و جریانات با اعتراضات خود و کشاندن مسائل به رسانه های جهانی و سازمان های بین المللی توانسته اند شعله جنگ و کینه را تا حدودی پایین آورده و تاثیراتی هرچند کوچک بر کاهش دامنه درگیری ها و حتی در بعضی موارد پایان دادن آن داشته باشند. به نظر می رسد یکی از راه های موثر و بازدارنده توسعه جنگ و حتی توقف و پایان دادن به آن و بستر سازی برای عدم درگیری های نظامی، تشکیل موسسات و سازمان های صلح طلبانه و بشردوستانه در هر کشور با عضویت شخصیت های اثر گذار مذهبی، سیاسی اجتماعی و اقتصادی و ورزشی و ایجاد یک شبکه بزرگ جهانی از مجموعه این موسسات و سازمان ها در سطح جهان به ویژه کشورهای مسلمان علی الخصوص کشورهایی که دارای منابع و معادن غنی مثل نفت وغیره هستند، باشد به طوریکه هرجا بوی جنگ و باروت و کینه و عداوت به مشام می رسد با یک اطلاع رسانی به موقع در سطح شبکه، به عاملین آن در سطح جهان اعتراض نموده و در برابر یک سناریو و استراژی این اعتراضات را گسترده و عمیق نماید و بدبن ترتیب متجاوزین و طراحان جنگ را با یک هجمه و اعتراض جهانی رو به رو سازند.
امید است موسسه بین المللی سفیران صلح  که الحمد لله هویت محبوب و مقبول جهانی هم پیدا کرده پرچمدار این امر مهم هچون گذشته باشد چرا که کشور ما یک کشور مسلمان و انقلابی و در حال توسعه و پیشرفت و اثرگذار در سطح جهانی بوده و می توانیم بهترین پیام آور صلح و امنیت برای جهان باشیم.
موسسه بین المللی سفیران صلح در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و اهداف و آرمان های مقدس انسانی به توسیع این امور پرداخته و حمایت خود را از هرگونه اعمال صلح طلبانه و امور خیرخواهانه اعلام می دارد ودر این امر مهم تمام تلاش خود را در توسعه فرهنگ ناب اسلامی وصلح بسته ایم تا بتوانیم پرچم پر اقتدار صلح را در جای جای جهان به اهتزاز در آوریم. البته باید از تاثیر و توطئه فرهنگی جنایتکاران و تخریب گران که با هجمه فرهنگی و بازی با ارزش های ملل در صدد تحمیل عقاید نا به هنجار خود هستند، اجتناب کنیم که همانا اثر پذیری از آنان خروج از نصرت الهی است.
ما اکنون در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح، دوستی، برادری و برابری است.
                                                            والسلام علیکم و رحمة ا...
                                                                    ابراهیم صنوبر
                                                مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

گزارش تصویری دیدار استاد ابرهیم صنوبر با حضرت آیت الله هریسی و آیت الله مدرس

گزارش تصویری بازدید حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله محمدباقر مدرس ازدفتر انجمن ورزشی ایرانیان وابسته به موسسه بین المللی سفیران صلح وسخنرانی در خصوص نقش و اهمیت ورزش در ارسال پیام صلح ودوستی در عرصه ملی و بین المللی با حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح

گزارش تصویری بازدید حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله محمدباقر مدرس از دفتر انجمن ورزشی ایرانیان وابسته به موسسه بین المللی سفیران صلح وسخنرانی در خصوص نقش و اهمیت ورزش در ارسال پیام صلح ودوستی در عرصه ملی و بین المللی با حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح

گزارش تصویری بازدید حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و حضرت آیت الله محمدباقر مدرس از دفتر انجمن ورزشی ایرانیان وابسته به موسسه بین المللی سفیران صلح وسخنرانی در خصوص نقش و اهمیت ورزش در ارسال پیام صلح ودوستی در عرصه ملی و بین المللی با حضور استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح