کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «سوگواری محرم » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، شهادت مکتب و بستر تربیت مجاهدین و قهرمانان گمنامی است که با محوریت اخلاص و ایثار و با بصیرت، در راه خدمت به جامعه و دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی و عزیزمان بی وقفه تلاش می کنند. در هر زمانی که صحبت از فداکاری، ایثار و دفاع و مجاهدت در راستای رفع موانع و محرومیت ها، در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها هست، فعالیت های دلگرم کننده برخاسته از فرهنگ شهادت و ایثار و ثمرات آن در میدان عمل به وضوح به چشم می خورد.

یکی از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملی وجود فرهنگ شهادت طلبی برای جامعه، احیای اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نیروهای مخلصی است که از قید و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بیرون می آیند و به کمتر از ماندگاری و رستگاری و معامله با خدا راضی نمی شوند چراکه شهادت معامله ای پرسود با خداوند است. برای درک جایگاه رفیع شهدا این عبارت وزین کفایت می کند که شهدا شمع محفل بشریتند بدین معنا که اگر بشریتی هست و تکاملی برای بشریت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسیر را برای حرکت بشریت مستعد و مستدام نگه داشتند. یعنی شهدا فرع و در حاشیه نیستند، اتفاقا شهدا هستند که محوریت دارند و ما ذیل وجود این عزیزان تعریف می شویم و تداوم داریم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتی می شود.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.