کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «مسلم ابن عقیل » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ویژه خبر : نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشت که، مسلم بن عقیل، نخستین پرچمدار و پیشگام در قیام حسینی است که در ابلاغ رسالت سرور شهیدان امام حسین (ع) به مردم کوفه و بیعت گرفتن از آن‌ها نقش خجسته‌ای ایفا کرد، اما کوفیان بعد از اینکه ابن مرجانه ستمگر، ترس و وحشت در بین صفوف آنها ایجاد کرد، به سرعت برگشتند و از اطراف مسلم پراکنده شدند؛ هرچند این فرمانده علوی چون کوهی سرفراز به تنهایی مقاومت کرد و صف ستمگران و طغیان‌گران مستبد را در هم کوبید. حیات مسلم بن عقیل تصویر درخشانی از جهاد در راه بالا بردن کلمه توحید در برابر سرکشی امویان ظالم است، از این رو در این کتاب سعی شده بخش کوچکی از شخصیت بزرگ تاریخی ایشان برای خوانندگان این کتاب مورد بحث قرار گرفته تا الگوی همگان شود.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که،
یکی از ثمرات بارز و انسان ساز و تکاملی وجود فرهنگ شهادت طلبی برای جامعه، احیای اخلاق و پاکبازی در مسیر حق و پرورش نیروهای مخلصی است که از قید و بندها و تعلقات و توقعات روزمره بیرون می آیند و به کمتر از ماندگاری و رستگاری و معامله با خدا راضی نمی شوند چراکه شهادت معامله ای پرسود با خداوند است. برای درک جایگاه رفیع شهدا این عبارت وزین کفایت می کند که شهدا شمع محفل بشریتند بدین معنا که اگر بشریتی هست و تکاملی برای بشریت ایجاد می شود، از برکت وجود شهداست که راه و مسیر را برای حرکت بشریت مستعد و مستدام نگه داشتند. یعنی شهدا فرع و در حاشیه نیستند، اتفاقا شهدا هستند که محوریت دارند و ما ذیل وجود این عزیزان تعریف می شویم و تداوم داریم و به برکت وجود آنها به ما هم نظر رحمتی می شود.

تاریخ اسلام به ویژه تاریخ شیعه سرشار از چهره هایی است که هر کدام دنیایی از عظمت را در خود دارند.مسلم بن عقیل از چهره های برجسته اهل بیت(ع) است. وی در نهضت عاشورا نقش ویژه ای دارد. امام حسین(ع) او را به عنوان نماینده خاصّ خود به کوفه فرستاد. شیعیان با او به نفع امام بیعت کردند، ولی پس از دگرگونی اوضاع کوفه، پیش از رسیدن امام به کربلا دستگیر و مظلومانه شهید شد.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.