موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

نامه موسسه بین المللی سفیران صلح به بانکی مون دبیرکل سازمان ملل

نامه موسسه بین المللی سفیران صلح به بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد

 


 

جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

 

با احترام در جهان کنونی که اکثریت سازمان های صلح طلب و مدافع حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه ادعای صلح و امنیت و آرامش را برای مردم دنیا دارند و از آنجایی که شناخت واحترام حیثیت ذاتی کلیه اعضای جامعه بشری وبرابری حقوق انتقال ناپذیر آنان اساس عدالت ، آزادی و صلح را در جهان تشکیل می دهد،بسی اسفناک و رقت انگیز است که ارمغان مابرای مصیبت دیدگان عالم چیزی جز شعار های تبلیغاتی وعوام فریبانه نیست و متاسفانه نادیده گرفتن حقوق انسان ها هتک حرمت به آزادی وحقوق طبیعی و فطری مردم وگام نهادن به بیرون از خطوط معین و مسجل حقوق ملل منجر به فجایع وحشیانه وغیر قابل انکارشده اند .این جنایات موجب تحقیر مقام انسانی می شود.بشریتی که در بیان عقیده ها وسخنان خود،فارغ از هر گونه ظلم و اجبار و ترس ،آزاد است ،قطعا به بالاترین سطح انسانی وآمال بشری نیل می کند و رعایت این هنجار زمینه ساز شکل گیری آرمان واهداف عالیه مشترکی برای تمام ملل خواهد شد . طبق قوانین و میثاق های بین المللی که برای تمامی ملل مبنای اجرایی دارد ،تمام انسانها فارغ ازهر گونه تبعیض نژادی وتمایز در رنگ و زبان و تفاوت در ادیان ومذاهب و یا هر تفاوت عقیده ای دیگر وبه دور از اعمال رفتارهای غیر انسانی وظالمانه ویا مخالف شئون بشری حق زندگی ، آزادی وامنیت وصلح را دارندوهمه انسانها دربرابریکدیگر ملزم به رفتار با روح برادری و برابری اند. 

 

 جناب آقای بان کی مون ،  

 

زمانی شما درکامبوج برای پایان محاصره ی مردم در بند شورشیان تلاش می کردید ودر یک هفته سه بار به این کشور سفر کردید و در پایان موفق شدیدبه گفته خودتان از یک کشتار فجیع جلوگیری کنید مردمی که هیچ نمی خواهند جز نانی برای خوردن و آبی برای نوشیدن و جایی برای خوابیدن ،این جملات دقیق همان کلماتی است که شما برای مردم کامبوج می گفتید.حال که درجهان وجدانهای پاک جریحه دارشده و سیل اعتراضات عظیم ملل مختلف برخاسته ، آیا مراکزی که متولی حل این مشکلات هستند شایسته است که سکوت اختیار کنند ؟موسسه بین المللی سفیران صلح که در راستای ارسال پیام صلح ودوستی اشاعه فرهنگ برادری وبرابری وشناساندن حقوق بشر وتشویق به اعمال بشردوستانه وخیرخواهانه فعالیت می کند،جنایات آشکار وناقص حقوق بشروحقوق بشر دوستانه در غزه رامحکوم می نماید آنان که خود را مدعی بی چون وچرای صلح و دوستی می نامند. با داعیه پوچ گسترش آزادی ،صدای ناله مادران بی پناه و اشک های معصومانه کودکان بی گناه را با تحمیل وتداوم جنگ وتعدد آوارگان و کشتگان جواب می دهند.  

 

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد،  

 

اکنون که به عنوان سکان دار و متولی گسترش صلح در جهان دارای مسئولیت می باشید و نگاه های تمامی صلح طلبان در جهت احقاق حقوق حقه آنها به آن سازمان دوخته شده است ،انتظار می رود که ازتمامی توان و پتانسیل در اختیار ،جهت برقراری سریع امنیت و آرامش در این منطقه که غرق درآتش و خون است ،تلاش وافر نمایید ودر اینجا اعلام می نماید موسسه بین المللی سفیران صلح باتمام پتانسیل وتوان خود در عرصه بین المللی وجهانی آماده هرگونه کمک ومساعدت در این راستا می باشد و خواستار واکنش به موقع مجامع جهانی وجلوگیری از ادامه جنگ وخون ریزی می باشد.  

 پیشنهادات ذیل از طرف موسسه :  

1- تصویب قطع نامه ای جهت ایجاد صلح در غزه وکمک های انسان دوستانه در آن جا 

 2- جهت ارسال کمکهای بشردوستانه ازرییس جمهور مصر بخواهید گذر گاه رفع رابگشاید 

 3- بیماران ومجروحان غزه را به خارج غزه ارسال نمایید تابرای درمان آن اقدام شود. 

 4- ازتضییع حقوق زنان وکودکان وسالخوردگان سریعا و با قاطعیت جلوگیری گردد. 

 

 به امید برقراری صلح پایدار در تمام جهان.   

 

این خبر در مهرنیوز                                این خبر در آفتاب

 

این خبر در خبرفارسی                              این خبر در خبرگزاری فارس

  

این خبردرسایت کمیسیون حقوق بشر اسلامی      این خبر در اعتدال

 

این خبر در وبسایت دکتر هاشم زاده هریسی       این خبر در ایکنا

  

این خبردرسایت انصار حزب الله    این خبر در سایت قالیچه صلح و دوستی جهانی  

 

این خبر در خبرگزاری پانا               این خبر در خبرگزاری شبستان

 

موسسه بین‌المللی سفیران صلح نقض حقوق بشر درغزه را محکوم نمود

موسسه بین‌المللی سفیران صلح اقدامات ناقض حقوق بشر درغزه را محکوم کرد  

 

 

 

موسسه بین‌المللی سفیران صلح روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدامات غیر انسانی و ناقض حقوق بشر در غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: فجیع‌ترین جنایات مستکبران و کافران در حالی رخ می‌دهد که تمامی قدرت‌های فاسد جهان در حمایت از این نسل کشی در سرزمین پیامبران الهی برخاسته‌اند و آنانکه دم از حقوق بشر و آزادی انسان‌ها می‌زنند، سر در برف فرو برده اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه اینان در یوغ قدرت‌های به اصطلاح صلح طلب جهان‌اند و سر در بند اطاعت آنان فرو آورده اند، می‌افزاید: غزه ابتدا در حصار همه جانبه و اکنون در آتش و خون دست و پا می‌زند، گرد مرگ بر آن پاشیده شده و تمامی قوانین حقوق بشر آشکارا نقض گشته است.

در این بیانیه آمده است: برخی سازمان‌ها و کشورها حریت و آزادگی خود را در راه اهداف شوم معاندان اسلام و مغزهای
منخسف سردمداران و اعمال انزجار آورشان خرج کرده‌اند و این مهم را به ملاعبه و شوخی گرفته‌اند و لا تکونوا کاالذین
نسوا الله فانساهم انفسهم اولئک هم الفاسقون.

این بیانیه می‌افزاید: کیست غزه را یاری کند؟ کیست که صدای ناله مادران فلسطینی را که از ژرفای جان بر می‌خیزد بشنود؟ کیست که در حمایت از کودکان بی‌گناه به خون نشسته، به پا خیزد؟ کیست که مراتع شیطان را نابود کند و نغمه عشق را در سرزمین پیامبران الهی سر دهد؟
در این بیانیه، با اشاره به این که خشم و نفرت مسلمانان در سرسرای عالم پیچیده است و این بارقه‌های امید را در دل شهرک نشینان روشن نگه می‌دارد، آمده است: آنان که در راه دین و فرمان خدای خون جان خود را می‌دهند شمع زندگی شان خاموش نمی‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: مومنین باید با شعار اشداء علی الکفار و رحماء بینهم به یاری آوارگان غزه بشتابند و این جنایت کفار

را که با ابتهاج از تعداد آوارگان و تداوم جنگ و خونریزی به دست می‌آید، به زوال بکشند و آنان را در برهوت اعمال شان سر به نیست کنند که تمامی انسان‌ها مکلف به این تکلیف هستند.   

 

این خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی

آیت الله هاشمی رفسنجانی : جهان نیازمند صلح است

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مؤسسه بین المللی سفیران صلح:  

 

جهان نیازمند صلح است   

 


  

 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نیاز مبرم جهان کنونی به صلح و خستگی ملت‌ها از درگیری و جنگ، گفت:

 سازمان‌های غیردولتی از عوامل برقراری صلح در جهان هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مؤسسه بین المللی سفیران صلح، افزود: با وجود حمایت ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها از صلح، طرفداران جنگ و ناامنی نیز قدرتمند هستند و حرکت‌های مردمی برای مخالفت با جنگ طلبان بسیار مقبول است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اسلام، جذب قلوب مردم از راه منطق و استدلال است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند به خود حق بدهد به نام اسلام به جنگ طلبی بپردازد.

هاشمی رفسنجانی یکی از راهکارهای گسترش صلح در جهان را تقویت سازمان‌های غیردولتی دانست و تأکید کرد: امروزه برای هر موضوعی می‌توان گروه‌های غیردولتی تشکیل داد چرا که نفوذ سازمان‌های غیردولتی در برخی مواقع از نفوذ دولت‌ها در میان ملت‌ها بیشتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ایران نیز موجی از گسترش سازمان‌های غیردولتی ظهور کرد ولی به علت کم توجهی، پیگیری نشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری به رسیدن روزی که دنیا احساس آرامش کند، قدرت‌های استکباری را مخل ثبات و آرامش جهان دانست و گفت: تجاوزات هر روزه این قدرت‌ها، به خصوص آمریکا به سایر کشورها که نمونه اخیرش در سوریه اتفاق افتاد، مخل صلح و ثبات در جهان است.

در ابتدای این دیدار ابراهیم صنوبر رئیس مؤسسه بین المللی سفیران صلح و برخی از اعضای هیأت‌رئیسه، با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این تشکل در گذشته و آینده از مساعدت وهمیاری آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت با تشکل‌های مردمی تشکر کردند.

در پایان این دیدار صنوبر که مسئولیت فدراسیون واسکوآسیا را نیز بر عهده دارد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این رشته رزمی لوح تقدیری را تقدیم کرد.   

 

این خبر در روزنامه همشهری           این خبر در مردم سالاری

این خبر در خبرگزاری فارس           این خبر در روزنامه آفرینش

این خبر در فرارو                        این خبر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

این خبر در آفتاب نیوز                   این خبر در آفتاب یزد

این خبر در روزنامه هموطن سلام     این خبر درکیهان

این خبر در روزنامه همدان پیام        این خبر در روزنامه سرمایه

این خبر در ایکنا                         این خبر در روزنامه کارگزاران

این خبر در شبکه خبر                   این خبر روزنامه ابرار

این خبر در روزنامه اعتماد             این خبر در روزنامه فرهنگ آشتی

این خبر در آفتاب                        این خبر در انتخاب

این خبر در سایت خبری ایران         این خبر در برنا نیوز

این خبر در صلح نیوز                   این خبر در ایسنا

این خبر در حیات                        این خبر در ایلنا