بیانیه استاد ابراهیم صنوبر در خصوص وقایع افغانستان

بیانیه استاد ابراهیم صنوبر  پدر صلح ایران و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح در خصوص وقایع افغانستان

بسم ا... الرحمن الرحیم

با قلبی آکنده از تاسف نظاره گر جهانی هستیم که روزهایی سرشار از بیماری‌، مرگ، جنگ، جنایت، خشونت و نقض حقوق بشر را سپری می‌کند. جهان در آشفتگی غریبی به سر می برد.
در این برهه از زمان در گوشه ای از دنیا زنان و کودکان افغانستانی قربانی جنگ‎‌ شده اند و مع الأسف شمار قربانیان آن رو به افزایش است؛ آن‌چه در افغانستان می‌گذرد، مصیبتی دردناک ‌و فاجعه ای بسیار دور از روح انسانیت و در تناقض آشکار با بدیهی ترین و ابتدایی ترین اصول حقوق بشر است.
موسسه بین المللی سفیران صلح نگران اوضاع وخیم در افغانستان و مردم همیشه ستمدیده آن است. بیم از آینده مبهمی که قرار است بر سر این مردم بیاید.
در بینابین این جنگ و ظلم تنها مردم بی دفاع هستند که کشته و آواره می‌شوند و ناخواسته و مظلومانه به بازی جنگ گرفته شده اند و تبعات جانگداز و تکانه های ملتهب کننده آن را لحظه لحظه به بدترین شکل ممکن تجربه می کنند.
ما نگران سلامت روح و روان و آینده بشر و عواقب ناشی از این جنگ ها هستیم که قطعا با حقوق بشر سازگار نیست.
ما با چشمانی گریان و قلبی اندوهگین، نگران زنان و کودکان مظلوم این سرزمین هستیم.
موسسه بین المللی سفیران صلح هرگونه جنگ، خونریزی، تعرض و تهاجم و اقدامات غیر انسانی را که موجب از بین رفتن جان ارزشمند انسان ها میشود و مسبب آوارگی میلیون ها انسان است، به شدت محکوم می‌کند و امیدوارانه تلاش می‌کند که در جهانی پر از صلح، دوستی، امنیت و آرامش زندگی کنیم.
زندگی در امنیت و صلح کمترین حق و خواسته این مردم است که ناجوانمردانه از آنها سلب شده است.
امید است در جهانی که صلح و دوستی گمشده اصلی آن است بتوانیم با پایان دادن به تمامی جنگ ها و جنایت ها، امنیت و آرامش عزیزانمان را شاهد باشیم.

ابراهیم صنوبر

مدیرعامل

موسسه بین المللی سفیران صلح