موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

جلسه شورای مرکزی موسسه بین المللی سفیران صلح

جلسه شورای مرکزی موسسه بین المللی سفیران صلح

جلسه شورای مرکزی موسسه بین المللی سفیران صلح


دیدار ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح با حضرت آیت الله سیدحسن خمینی

دیدار ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح با حضرت آیت الله سیدحسن خمینی

دیدار ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح با حضرت آیت الله سیدحسن خمینی

هفتادمین همایش ملی سلامت و زندگی

هفتادمین همایش ملی سلامت و زندگی

هفتادمین همایش ملی سلامت و زندگی با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و محوریت سرطان و شیوه‌ی زندگی، غربالگری و تشخیص زودرس و باورهای درست عمومی و ترویج فرهنگ پیشگیری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی موسسه بین المللی سفیران صلح استاد ابراهیم صنوبر، مدیر عامل موسسه در این همایش سخنرانی کرد. بخشی از این سخنرانی به قرار زیر است:

"درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم، تردیدی ندارم جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است.

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن.

همه ما می‌دانیم که صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست، بلکه حضور در یک جامعه سرشار از عدالت، تفاهم، همزیستی، دیگر‌پذیری، آزادی و دموکراسی است، جامعه‌ای که از هرگونه اعمال و رفتار ضدانسانی و غیراخلاقی به دور باشد و تمام زمینه‌های علمی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، شهروندی و اقتصادی به صورت مطلوب در آن توسیع یابد.

صلح و آرامش به کسانی داده می شود که خواهان آن هستند و برای آن تلاش می‌کنند و جنگ و جنایت و ترور از آن گروه و جماعتی است که به دنبال آن هستند.

قانون کاشت، داشت، برداشت اصل اساسی زندگی انسان است. ما امروز همان محصولی را برداشت می‌کنیم که در گذشته بذر آن را کاشته‌ایم.

‎سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره‌بردن از سایر نعمت‌ها امکان‌پذیر نیست. سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می‌گیرد. کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه‌جانبه به این هدف خود نائل شود.

‎انسان موجودی است پیچیده و عوامل زیادی بر روح و جسم وی تأثیر می‌گذارند. شناخت تمام این عوامل همیشه امکان‌پذیر نیست اما به هرحال می‌توان با هوش و درایت و با بهره‌بردن از تجربه‌های خود و دیگران میزان سلامتی را به حداکثر رساند و روزهایی شاد و شب‌هایی راحت را سپری نمود و از ابتلاء به انواع بیمارى از جمله سرطان جلوگیرى کرد. لذا بر آن شدیم با توجه به تجربیات موسسه بین‌المللى سفیران صلح در زمینه کمک به افراد نیازمند به درمان در زمینه سرطان در موارد متعدد همکارى با موسسات خیریه گوناگون، حال در زمینه پیشگیرى از این بیمارى با توجه به توانایی‌هاى خود و همکارى با دوستان و افراد با تجربه در این زمینه و نیز با توجهات حضرت حق، قدم‌هاى موثرى برداریم.

‎زیرا سازمان‌های مردم‌نهاد، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند. این سازمان‌های داوطلب، مستقل از دولت بوده و در عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم نامیده می‌شوند. این سازمان‌ها نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی در سلامت جوامع است دسترسی و پوشش همگانی در پیشگیری و کنترل کلیه بیماری‌ها و معضلات از جمله سرطان با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر است. در مورد موسسات خیریه نیز که از جمله این سازمان‌ها هستند باید تاکید کرد که محدودیت دسترسی به امکانات و تجهیزات، محدودیت در ارائه خدمات استاندارد درمانی و حمایتی 'نقص قوانین حمایتی ارائه به بیمار و خانواده های آنان و همچنین محدودیت در میزان نیروی انسانی توانمند از چالش‌های پیش‌رو در حوزه تشخیص و درمان سرطان در کشور است. امیدواریم با مشارکت سازمان‌های خیریه فعال در حوزه سرطان برای تغییر روش‌ها، توسعه زیرساخت‌های درمانی و ارائه خدمات استاندارد جهت بهبود عملکرد طرح سلامت کشور گامى موثر و از طریق این موسسات برداشته شود.

در ایران 850 مؤسسه خیریه و 620 سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که در مجموع 1470 تشکل مردمی را تشکیل می‌دهند، همراهی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه موجب هم‌افزایی دانش و تجربیات جمعی این تشکل‌های مردمی می‌شود و بستر حل مسائل و چالش‌های موجود در حوزه سلامت کشور را فراهم می‌سازد. موسسه بین‌المللى سفیران صلح امیدوار است با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، مشکلات مردمان سرزمین‌مان در حوزه بیماری سرطان کاهش یافته و کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان افزایش یابد زیرا کیفیت زندگى این گروه از افراد جامعه در روند بهبود بیمارى آن‌ها تاثیر مهم و مستقیم دارد، در طی دو دهه گذشته، وضعیت روانی و‎ کیفیت زندگی یکی از موضوعات بسیار مهم در تحقیقات بالینی بوده و به عنوان یکی از جنبه‌های مؤثر در مراقبت از بیماران مورد تأکید قرار گرفته و بررسی آن از نظر تشخیص تفاوت‌های موجود بین بیماران، پیش‌بینی عواقب بیماری و ارزشیابی مداخلات درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. سازمان بهداشت جهانی کیفیت زندگی را چنین تعریف می‌کند: درک هر فرد از وضعیت زندگی‌اش با توجه به فرهنگ و نظـام‌های ارزشی که در آن زندگی می‌کند و ارتباط آن با اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت‌های مورد نظر فرد قدردان حضور و همراهی‌ تمامی اساتید، متخصصان و فعالان حوزه سلامت در هفتادمین همایش ملى سلامت و زندگى با محوریت حوزه سرطان هستیم.

به امید روزی که جهان برای همیشه با سرطان خداحافظی کند.

 

موسسه بین‎المللی سفیران صلح چند سالی است که با هدف برقراری و فراگیر نمودن فرهنگ صلح و دوستی بین‌الملل و تأمین و تحکیم فرهنگ احترام به جایگاه والای انسان به فعالیت پرداخته است.

تلاش در راستای بسترسازی در زمینه ایجاد جامعه‌ای سرشار از امنیت و آرامش و دوستی که یکی از آرمان‌های مقدس ملل است، تبلیغ و تشویق در راستای ترویج اعمال انسان دوستانه حرکتی نیکو و پسندیده است که قطعاً با برنامه‌ریزی کارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجیات و مهلکات مسیر حرکت انسان، هر چه بهتر و سریع‌تر این اهداف قابل دستیابی هستند. بسیج افکار و اندیشه‌های تعالی جوی انسان به سمت اهداف ترسیم‌شده ضمن بهره‌گیری از دو بال هوشیاری و خردورزی، زمینه‌ساز حصول و وصول به مقاصد تعیین شده است.

زمانی که سفیران صلح، صلح و دوستی و آرامش را برای خود مطلوب می‌داند قدر مسلم دستان یاری‌گر خداوند سبحان زمانی همراه آن‌ها خواهد بود که آن را برای دیگران نیز محترم شمارد، آن را برای دوستان خود، برای هم‌میهنان خود و نیز برای همه مردم دنیا و بالاتر از آن برای تمامی نسل‌ها و عصرها مطالبه نمایید.

ما اکنون در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح، دوستی، برادری و برابری است و سفیران صلح در راستای این رسالت خود با تعهد و اشتیاقی که در بین اعضای این موسسه وجود دارد و با توکل به خداوند متعال، با تکیه بر پشتوانه عظیم دینی و مردمی خود، با وجود تمامی، موانع و مشکلات پیش‌رو، با اقتدار و صلابت تمام بر مواضع و رویکردهای صلح‌طلبانه خود ایستادگی می‌کند و خود را مقرون به موفقیت و پیروزی می‌داند".

در ادامه مراسم 'نشان وحکم صلح و نیکوکاری از طرف موسسه مهرآفرین پریا و موسسه بین‌المللى سفیران صلح به دکتر سیف دبیر همایش سلامت و زندگی اهدا شد و نشان و لوح سفیر سلامت از طرف شبکه ملی سلامت به ابراهیم صنوبر رئیس هیأت امنا موسسه پریا و مدیرعامل موسسه سفیران صلح اهدا گردید.

استاد ابراهیم صنوبرو حضرت آیت الله العظمی سیدهادی غضنفری خوانساری

استاد ابراهیم صنوبرو حضرت آیت الله العظمی سیدهادی غضنفری خوانساری

استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و حضرت آیت الله العظمی سیدهادی غضنفری خوانساری مرجع عالیقدر جهان تشیع

استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و حضرت آیت الله العظمی سیدهادی غضنفری خوانساری مرجع عالیقدر جهان تشیع

اجلاس ملی سفیران صلح ونیکوکاری

اجلاس ملی سفیران صلح ونیکوکاری

اجلاس ملی سفیران صلح ونیکوکاری با مشارکت موسسه بین المللی سفیران صلح وموسسه خیریه مهرآفرین پریا

اجلاس ملی سفیران صلح ونیکوکاری با مشارکت موسسه بین المللی سفیران صلح وموسسه خیریه مهرآفرین پریا

مدیرعامل موسسه مهرآفرین پریا گفت: به علت طولانی بودن درگیری خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان و صعب‌العلاج با این بیماری، صدمات و آسیب‌های فراوانی را بر تک‌تک اعضا خانواده وارد می‌کند و همچنین به علت هزینه‌بر بودن درمان  بیماری توان مقابله خانواده با بیماری را کاهش می‌دهد و در روند بهبود بیمار مبتلابه سرطان بسیار نقش منفی دارد.

به گزارش مهرخانه، اجلاس ملی سفیران صلح و نیکوکاری برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان روز گذشته به همت موسسه نیکوکاری پریا با همکاری موسسه بین‌المللی سفیران صلح و با حضور آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، استادابراهیم صنوبر؛ مدیر عامل  موسسه بین‌المللی سفیران صلح و تنی چند از مسئولان، نیکوکاران و هنرمندان برگزار شد.

در این اجلاس ناهید خدابنده‌لو؛ مدیرعامل موسسه مهرآفرین پریا طی سخنانی در رابطه با فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه در سال ۹۵ شروع به کار کرد و در مرداد ماه سال ۹۶ به ثبت رسید. ماموریتی که ما برای موسسه مهرآفرین پریا تعریف کردیم حمایت روحی و جسمی کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان و خانواده‌های آنهاست. معمولا به علت طولانی بودن درگیری خانواده‌ها با این بیماری، صدمات و آسیب‌های فراوانی را بر تک‌تک اعضا خانواده وارد می‌کند و همچنین به علت هزینه‌بر بودن درمان  بیماری توان مقابله خانواده با بیماری را کاهش می‌دهد و در روند بهبود بیمار مبتلابه سرطان بسیار نقش منفی دارد.

او با اشاره به نقش دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد بیان داشت: اگر حمایت دولت و سازمان‌های موظف و مردمی نباشد خانواده دچار آسیب و‌ فروپاشی می‌شود و به تبع آن جامعه دچار خسارت خواهد شد. هدف ما در موسسه، ارتقا کیفیت زندگی بیمار و افزایش  امید به زندگی در بیمار و خانواده‌های آنهاست و با اجرای برنامه‌های مشاوره، برنامه‌های تفریحی و اردویی، اصلاح رژیم غذایی و تامین غذای مناسب و خدمات خانه‌داری برای خانواده‌های دارای فرزند با بیماری وخیم سعی داریم به این خانواده‌ها کمک کنیم.


در پایان این اجلاس بیانیه‌ای قرائت شد که شامل بندهای زیر بود:

از نهادهای قانون‌گذار، مسئولان و مردم می‌خواهیم:
 
1. با الهام از قوانین حمایتی سایر کشورهای پیشرفته و نیازهای فرزندان و خانواده‌های مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج قوانین حمایتی لازم جهت تسریع بهبود بیماری را تدوین نموده تا راه برای تدوین آیین نامه‌های اجرایی در دولت هموار گردد.
 
۲. از دولت محترم می‌خواهیم با تدوین آئین‌نامه‌های لازم و نظارت بر اجرای قوانین موجود و رفع نواقص آنها در کاهش آلام خانواده‌های دارای فرزند بیمار مبتلا به بیماری صعب‌العلاج کوشا باشند و بیمه فرزندان مبتلا رایگان در نظر گرفته شود تا بتوانند انسجام خود را حفظ نمایند و با این حوادث شاهد کمترین آسیب در این خانواده‌ها باشیم.
 
۳. با توجه به مصادف شدن اجلاس امروز با ۲۹ دی ماه با روز هوای پاک و تاثیر هوای پاک در کاهش انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان از تمامی نهادهای ذیربط درخواست می‌نماییم تا در حوزه فعالیت خود تمام تلاش خود را بنماییم تا کودکانمان زندگی سالمی داشته باشند.
 

۴. با تشکر از همراهی همیشگی نخبگان و چهره‌های هنری و ورزشی و عموم مردم درخواست می‌نماییم در فعالیت‌های خود بیماری صعب‌العلاج و سرطان را با وجود چهره‌ای خشن پایان فعالیت فرد بیمار ندانند و در همراهی با بیماران و خانواده‌هایشان تلاش نمایند.

اعطای حکم سفیرسلامت در هفتادمین همایش ملی سلامت وزندگی به استاد ابراهیم صنوبر

اعطای حکم سفیرسلامت در هفتادمین همایش ملی سلامت وزندگی به استاد ابراهیم صنوبر

اعطای حکم سفیرسلامت در هفتادمین همایش ملی سلامت وزندگی به استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

اعطای حکم سفیرسلامت در هفتادمین همایش ملی سلامت وزندگی به استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

اجلاس بین المللی صلح موسسه بین المللی سفیران صلح

اجلاس بین المللی صلح موسسه بین المللی سفیران صلح

اجلاس بین المللی صلح موسسه بین المللی سفیران صلح

حضوراستاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درجشنواره فیلم فجر

حضوراستاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درجشنواره فیلم فجر

حضوراستاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درجشنواره فیلم فجر

استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درتمرینات ورزش کیک بوکسینگ

استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درتمرینات ورزش کیک بوکسینگ

 استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح درتمرینات ورزش کیک بوکسینگ

تقدیر از اعضای فعال موسسه بین المللی سفیران صلح توسط استاد ابراهیم صنوبر

تقدیر از اعضای فعال موسسه بین المللی سفیران صلح توسط استاد ابراهیم صنوبر

تقدیر از اعضای فعال موسسه بین المللی سفیران صلح توسط استاد ابراهیم صنوبر

تقدیر از اعضای فعال موسسه بین المللی سفیران صلح توسط استاد ابراهیم صنوبر