موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

کتاب «نوبران شهر شکوفه های بادام» به همت استاد ابراهیم صنوبر چاپ و منتشر شد

کتاب «نوبران شهر شکوفه های بادام» به همت استاد ابراهیم صنوبر چاپ و منتشر شد

 

در این کتاب نویسنده که خود از اهالی متولد شده نوبران می باشد و عرق و علاقه خاصی به این شهر دارد به معرفی این شهر و صنایع دستی و غذاهای محلی و آداب و‌ رسوم این منطقه پرداخته است و با جمع آوری و نگارش در این مجموعه وزین منبع بسیار عالی برای آشنایی با شهر نوبران در اختیار دوستداران گردشکری قرار داده است.

به گفته نویسنده این کتاب نوبران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش جاذبه‌ های خاصی دارد.

نویسنده در پیشگفتار اثر آورده است:
یکی از مواردی که در زمینه اقتراب قلوب و نزدیکی هر چه بیشتر انسانها به هم نقش دارد، آشنایی و شناخت هر چه بیشتر فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق مختلفی است که تجربه مستقیم زندگی در آن را نداشته ایم. با آگاهی و اطلاع از فرهنگ های مختلف می توان بسترهای لازم برای بهره مندی از اشتراکات فرهنگی را فراهم نمود. اطلاعات و دانسته های ما از ظرفیت ها و شرایط خاص هر منطقه می تواند زمینه ساز گسترش روابط و بهره گیری از این ظرفیت ها باشد و در نگاه کلان تر می تواند در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در مسیر توسعه مثمر ثمر واقع گردد. نوبران یکی از دو بخش شهرستان ساوه در استان مرکزی است که به دلیل طبیعت زیبا و تنوع محصولات خود مورد توجه قرار می گیرد.
همچنین نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشته است که، در این کتاب سعی بر این شده است که ظرفیت های منحصر به فرد نوبران و زیبایی های خاص آن به مخاطب شریف ارائه گردد و آثار و محصولات آن در کنار جاذبه های گردشگری و فرهنگ مردم این منطقه به رشته تحریر در آمده است. امید است که آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت های این منطقه بتواند در شکوفایی استعدادهای مختلف آن و برخورداری علاقه مندان به طبیعت و گردشگری از قابلیت ها و امکانات این خطه ثمربخش و مفید باشد.
این کتاب با کوشش ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران گردآوری و نگارش شده است. چاپ اول این کتاب در۲۰۰۰نسخه و توسط انتشارات مدید چاپ و نشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.