موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.

ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.
ابراهیم صنوبر: ملت‌ها دیگر از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده‌اند.

 

                               بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین
اللهم  اخرجنی من ظلمات الوهم      واکرمنی بنور الفهم      اللهم افتح  علینا ابواب رحمتک    
وانشر علینا خزاین علومک            برحمتک یا ارحم الراحمین .

پروردگارا خارج کن مرا از تاریکی های فکر  وبه نور فهم مرا گرامی بدار   پروردگارا برما درهای رحمتت را بگشای
وگنج های دانشت را برما بگستران           به امید تو ای مهربان ترین مهربانان .


درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است
 صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن


انتظار می‌رفت با توسعه انواع تکنولوژی ها برای آرامش و آسایش مردم، پیشرفت ارتباطات و تعاملات بین ملت ها توسعه فرهنگ مسالمت آمیز، به هم ریختن و شکستن مرزها و رسیدن به یک دهکده واحد جهانی، استقرار و پیاده شدن طرح گفتمان بین فرهنگ ها، حمایت جهانی از حقوق بشر و محیط زیست، مشارکت های شرکت های بزرگ و دول در اقتصادهای کلان جهانی و جنگ و خونریزی و خشونت و بی عدالتی، ضعیف کشی، جای خود را به تناسب پیشرفت و توسعه و استقرار اقدامات فوق به انسانیت، صلح و صفا و محبت و همدردی و مساعدت و دستگیری داده و رفته رفته مسابقه تسلیحاتی و حجم تولیدات انواع تجهیزات و سیستم های کشتار جمعی و جنگی فروکش نموده و جای آنها را با تولیداتی که به بشریت سلامتی، طول عمر – نشاط داده و فقر و تنگدستی را از بین ببرند بگیرند به نحوی که اگر در جایی از این کره خاکی مصادف با قهر طبیعت به صورت طوفان، خشکسالی، سیل و زلزله و ... مواجه گردید همه با روح پاک انسانیت به کمک آن منطقه بشتابند.
اما علیرغم این همه پیشرفت ها و تسخیر فضا و ادعاهای جوامع بشردوستانه همه روزه شاهد هستیم که در گوشه و کنار این جهان به بهانه های کاملاً واهی جنگ و کشتار به راه می اندازند و ضمن کشتن و به قتل رساندن غیر نظامیان به پیرمردان و زنان و به بچه های کوچک و زنان باردار نیز رحم نمی کنند و تمامی سرمایه های آنها را از فرهنگ، معدن، اعتماد به نفس، امنیت و ... را به تاراج می برند و به خاک سیاه می کشانند به طوریکه تا دهها سال امکان جبران آن نمی رود و متاسفانه این بدبختی روند روبه رشدی در چند ساله گذشته پیدا کرده و هنوز از جنگ در یک کشور و منطقه خلاص نشده جنگی دیگر در محلی دیگر برپا می کنند و عملاً سازمان های بین المللی در مقابل قلدرهای سیاسی، نظامی و اقتصادی آنان حرف و اقدام بازدارنده ندارند و گاهاً اعمال آنها را توجیه می نمایند، این در حالی است که ملت ها از جنگ و خونریزی خسته شده و به ستوه آمده و از آن گریزانند. راستی چاره چیست و چگونه می توان در مقابل طراحان و مجریان آتش و خون ایستاد و مانع اقدامات شوم آنها شد؟ اگر به تحولات جهان دقت کنیم اخیراً در برخی از کشورها انجمن ها و موسسات کوچکی با عناوین مختلف مثل جنگ هرگز، صلح پایدار و... تشکیل شده اند که دارای کم و بیش قدرت هایی بوده و در بعضی از مواقع و جریانات با اعتراضات خود و کشاندن مسائل به رسانه های جهانی و سازمان های بین المللی توانسته اند شعله جنگ و کینه را تا حدودی پایین آورده و تاثیراتی هرچند کوچک بر کاهش دامنه درگیری ها و حتی در بعضی موارد پایان دادن آن داشته باشند. به نظر می رسد یکی از راه های موثر و بازدارنده توسعه جنگ و حتی توقف و پایان دادن به آن و بستر سازی برای عدم درگیری های نظامی، تشکیل موسسات و سازمان های صلح طلبانه و بشردوستانه در هر کشور با عضویت شخصیت های اثر گذار مذهبی، سیاسی اجتماعی و اقتصادی و ورزشی و ایجاد یک شبکه بزرگ جهانی از مجموعه این موسسات و سازمان ها در سطح جهان به ویژه کشورهای مسلمان علی الخصوص کشورهایی که دارای منابع و معادن غنی مثل نفت وغیره هستند، باشد به طوریکه هرجا بوی جنگ و باروت و کینه و عداوت به مشام می رسد با یک اطلاع رسانی به موقع در سطح شبکه، به عاملین آن در سطح جهان اعتراض نموده و در برابر یک سناریو و استراژی این اعتراضات را گسترده و عمیق نماید و بدبن ترتیب متجاوزین و طراحان جنگ را با یک هجمه و اعتراض جهانی رو به رو سازند.
امید است موسسه بین المللی سفیران صلح  که الحمد لله هویت محبوب و مقبول جهانی هم پیدا کرده پرچمدار این امر مهم هچون گذشته باشد چرا که کشور ما یک کشور مسلمان و انقلابی و در حال توسعه و پیشرفت و اثرگذار در سطح جهانی بوده و می توانیم بهترین پیام آور صلح و امنیت برای جهان باشیم.
موسسه بین المللی سفیران صلح در جهت ترویج فرهنگ صلح و دوستی و اهداف و آرمان های مقدس انسانی به توسیع این امور پرداخته و حمایت خود را از هرگونه اعمال صلح طلبانه و امور خیرخواهانه اعلام می دارد ودر این امر مهم تمام تلاش خود را در توسعه فرهنگ ناب اسلامی وصلح بسته ایم تا بتوانیم پرچم پر اقتدار صلح را در جای جای جهان به اهتزاز در آوریم. البته باید از تاثیر و توطئه فرهنگی جنایتکاران و تخریب گران که با هجمه فرهنگی و بازی با ارزش های ملل در صدد تحمیل عقاید نا به هنجار خود هستند، اجتناب کنیم که همانا اثر پذیری از آنان خروج از نصرت الهی است.
ما اکنون در دورانی هستیم که بهترین ارمغان ما برای ملل جهان هدیه صلح، دوستی، برادری و برابری است.
                                                            والسلام علیکم و رحمة ا...
                                                                    ابراهیم صنوبر
                                                مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.