موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان

ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان
ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان
ابراهیم صنوبر :صلح رویای صالحان                                    

                                                بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و السلام و الصلوه علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و اصحابه المنتجبین
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خدا و مرز با او بودن یا نبودن است

صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

 

 

بر اندیشمندان و صاحبان خرد و فرهیختگان فرض است وقتی قلم به دست می گیرند همواره صلح و حکمت، عقل و شعور، ظرفیت و تعقل را مورد لحاظ قرار دهند که نتیجه تراوشات قلم تنویر و روشنگری در مبحث طرح شده می باشد و سنگلاخ های پیش روی مبحث را در حد توان کنار زده و موارد تاریک و خاکستری فضای مبحث که به تعبیر ادیان و به خصوص قرآن کریم به جهل تعبیر شده است را به سمت و سوی نور هدایت نمایند که در آن زمان نتیجه حاصله اگرچه موارد کامله مبحث را ارائه ندهد اما راه را برای نقد و انتقاد خردمندانه و منصفانه هموار می نماید. مبحث در پیش روی ما مسئله مهم و سنگین وزن صلح است.
صاحبان تعقل می دانند که عقل سلیم و فطرت اولیه بشر با صلح مانوس بوده و آنچه در مسیر راه صلح به صورت انحراف طرح شود با فطرت او بیگانه و مطرود می باشد. اما در طول تاریخ ملل و نحل در همه اعصار و امصار علی رغم فطرت اولیه انسان سنگلاخ هایی که راه صلح و مصلحت و صلاح را ناهموار کرده است توسط همین انسان ها به وجود آمده است. با سیری در تاریخ ملت ها و قوم ها و گویش ها و نظریه پردازی ها و سایر تفکرها از آغاز خلقت انسان تاکنون به این مسئله پی خواهیم برد که البته تحقیق و تنمیق را به مجال و مقاله دیگری واگذار می کنیم. اما سرآغاز نوشتار ما در این سطور این است که اگر پیشگامان مسیر صلح جهانی قبل از پرداختن به مسئله صلح و به کارگیری ظرفیت های جامع برای تحقق صلح مسئله آفت های زمینه ساز تخاصم را مورد بررسی قرار دهند و به عبارت دیگر ویروس هایی که روابط بین آدمیان را خاکستری می کند شناسایی کرده و نظریات خصمانه ای که مقدمات تعارض را به جای تفاوت که غریزه طبیعی بین آدمیان است فراهم می کند و در نتیجه جنگ ها، خصومت های طولانی، خسارات بر جان آدمیان و مسائل اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی و دینی را در بر دارد، راه برای تداوم صلح سهل الوصول و مشکلات در مسیر آن کاهش می یابد به عبارت روشن تر قبل از خسارات وارده بر بشریت که لازمه آخر خصومت ها پناه بردن به صلح است با شناسایی آفت های آرامش فطری بشر و صلح موجود و مانوس با فطرت بشر و تلاش برای صلح بعد از خصومت ها و خسارات وارده بر بشریت حفظ شرایط فطرت اولیه بشر که انس با صلح است جایگزین نمایند که همواره آرزوی صالحان و رویای عبادا... الصالحین حفظ آرامش و ثبات صلح قبل از تخاصم و خسارات ناشی از آن است که انشاء ا... تعالی در ادامه گفتار مستندات دینی و قرآنی که پایه آن استوار بر سیره اهل بیت علیهم السلام که حافظان قرآن کریم هستند به جوامع فرهیخته و صاحبان خرد و تعقل ارائه خواهیم داد البته چون آدمی در معرض خطا و نسیان است تراوشات قلم خود را مصون از خلأ ندانسته و نقد و انتقاد و مباحث تکمیلی و پیشنهادی از صاحبان اندیشه را در نوشتار بعدی انشاءا... مورد لحاظ قرار خواهیم داد.
                                                       والسلام علیکم و رحمة ا...
                                                                 ابراهیم صنوبر
                                              مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.