موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

ابراهیم صنوبر: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است

ابراهیم صنوبر: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است
ابراهیم صنوبر: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است
ابراهیم صنوبر: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است

ابراهیم صنوبرمدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است
ابراهیم صنوبرمدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح: جهان کنونی ما نیازمند بیداری است

 

                                       بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین
یکی از موانع برقراری صلح، استعمار و بهره کشی برخی ابرقدرتان از کشورهای ضعیف و عقب مانده است که در طول سالیان ریشه های خود را عمیق تر کرده است و هنوز آثار و بقایای آن را به وضوح می بینیم و ملت ها با چالش های ناشی از این معضل هنوز دست و پنجه نرم می کنند. تنش ها و منش های خصمانه استعمارگران در قبال کشورهای مختلف جهان که برگرفته از خوی حیوانی آنهاست و هیچ تناسبی با ظاهر بشری آنها ندارد، همچنان با تغییر روش های سنتی و قدیمی به شیوه های جدید و در قالب های مدرن به سختی گریبان بشر را می فشارند و پایه های صلح و امنیت و دوستی را متزلزل کرده اند. زندگی ملت ها در قبال این بهره کشی ها و موارد تضییع حقوقشان متحمل تبعات و تکانه های گرانی شده است.
سردمداران استکبار جهانی با اتخاذ سیاست های غلط و مضر برای دستیابی به اهداف نامبارک خود سالیان متمادی به استعمار و سودجویی در کشورها دست زده اند و در این بین غفلت و جهل مردم آن سرزمین ها نیز به تشدید مصیبت و گرفتاری های آنها کمک کرده است. قدرت های مستکبر و مسلط دنیا با این نگاه و رویکرد شیطانی که تا ملت های فقیر فقیرتر نشوند، ثروت به سمت ما نخواهد آمد، به فقر و بدبختی و جهل آنها دامن می زنند تا بتوانند منابع و منافعشان را تصاحب کنند. اینها باید در مقابل این موارد نقض حقوق بشر پاسخگو باشند. این حقوق تضییع شده ملل در طول دوران بنا به وعده پروردگار قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند و چه بد است سزای ظالمان و بدکاران و به راستی خداوند در کمین گاه ظالمان است.
تلاش در جهت این که صلح در همه لایه های زندگی و در تمام سطوح نهادینه شود نکته ای مهم و اساسی است. تا زمانی که یک ملت متحد و منسجم نشوند و همدلی و یکصدایی برای آنها معنایی غریب داشته باشد از گدازه های نابود کننده سیاست های خصمانه و استعمارگرانه سلطه گران ایمن نخواهند بود.
تغییر رویکرد شهروند منفعل که در برابر چپاول، خشونت، جنگ، فقر و بزهکاری سر تسلیم فرود می آورد به شهروند پویایی که خود را مستحق جامعه ای آزاد، سالم و فارغ از فساد، بردگی، اختلال، تروریسم و نا امنی می داند، همان نیروی محرکی است که پیشرفت و ترقی همه جانبه و برقراری صلح و صفا و صمیمیت را به ارمغان می آورد. به دنبال این تغییر نگاه است که انتظار داشتن جامعه سالم، شاداب و با ثبات قابل استحصال است و در پی این امر است که استعدادها و قابلیت های بالقوه جهت رشد و توسعه در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی ،شهروندی و غیره شکوفا خواهند شد.
جهان کنونی ما نیازمند بیداری است که الگوهای ارزشمندبرگرفته از تعالیم اسلامی و رفتارهای متعالی انسانی، پرتوهایی راهگشا و هدایتگر در جای جای عالم هستی میباشد.
این بیداری گوشه ای از عزم و اراده متفق ملل جهان برای احیای خود باوری جهت قطع ایادی ناپاک استکبار و برچیدن بساط نظام های سلطه جو دارد. این مسئله که برخی جریان ها با چشم طمع به منابع و ثروت های این کشورها قصد دارند در امور داخلی کشورها به بهانه های مختلف و با شعارهای دوستانه و دلسوزانه دخالت کنند، با هوشیاری و بصیرت ملت ها قابل پیشگیری است و هیچ نیروی دیگری به اندازه بصیرت و هوشیاری نمی تواند موثر و مفید واقع شده و دیواری محکم در برابر این دخالت ها باشد. مسلماً مردم آزاده ای که با اراده همگانی و اتحاد و انسجام در بین قشرهای مختلف خود به مقابله با اسباب نابسامانی و نا امنی ها بر آمده اند و به دنبال حاکم کردن صلح و ثبات و امنیت در کشور خود هستند، در میدان تقابل حق و باطل پیروز خواهند بود.
اطلاع رسانی، آگاه سازی و روشنگری در جهت بیدار شدن از خواب غفلت و شناساندن حقوق طبیعی انسان ها می تواند بن بست بزرگی را در برابر سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده این سودجویان به وجود آورد. چرا که عدم آگاهی و یا غفلت یکی از فرصت های بزرگی است که توسط اینها به شدت مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ابزارهای پیش برنده آنهاست. پس اگر جامعه ای با حقوق خود آشنا باشد اگر جایگاه و کرامت والای انسانی را بشناسد و صلح و امنیت و آرامش را حق خود بداند و آن را باور داشته باشد دیگر در بازی ها و مکرهای معارضین، متجاوزین و متخاصمین وارد نخواهد شد و حتی با خودباوری و شناخت توانایی ها، قابلیت ها و نحوه به کارگیری و شکوفایی آنها می تواند مراتب پیشرفت و ترقی خود را مبتنی بر مطلوبات خود طی نماید. لذا موسسه بین المللی سفیران صلح با هدف فرهنگسازی و بسترسازی جهت تثبیت صلح جهانی، روشنگری در زمینه مسائل مختلف و اطلاع رسانی جهت شناخت شیوه های پیشگیری از ظهور و بروز معضلات دامن گیر بشر همچون ایدز، مواد مخدر، افراط گری و غیره را در اولویت های خود قرار داده است تا بتواند از این گذر افکار جوامع را هر چه بیشتر در جهت ترویج و توسیع فرهنگ صلح و دوستی و تثبیت آن سوق دهد و با تشویق و ترغیب به انجام امور بشر دوستانه معیارهای برتر و متعالی تر را به تمام جوامع بشر بشناساند خداوند سبحان را شاکریم که تحت عنایات و الطاف بی پایانش توانسته ایم در راستای گسترش اهداف و آرمانهای صلح طلبانه در عرصه های ملی و بین المللی دستاوردهای شایان ذکری داشته باشیم.
امید است که در ادامه این مسیر بتوانیم با توکل به ایزد منان و تلاش و پشتکار فراوان در جهت خدمت به همنوعان و احیا و ارتقای ارزش های عالی انسانی پیشرو و سربلند باشیم.
                                                  ابراهیم صنوبر
                             مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.