کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

کتاب «صلح و هنرهای رزمی » به همت استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر نویسنده این کتاب در بخشی از پیشگفتار آورده است که، انسان موجودی اجتماعی است و زندگی او در جمع معنی می یابد و متاثر از بقیه انسانها است. زندگی انسان ها حسب تعاملات و ارتباطات با دیگران زنجیروار به یکدیگر مرتبط است. لذا همراه شدن انسان با دیگر اعضای جامعه در جهت انجام امور می تواند یاری گر او باشد و از دیگر سو این همزیستی می تواند به مقابله و مبارزه بینجامد که این تعارض و تقابل، شرایط را برای هر دو بغرنج و متعسر می سازد. دانستن این موضوع که بدون احترام به حقوق دیگران نمی توان با آنها همراهی کرد و پذیرفتن این موضوع که باید به حقوق تعریف شده هر فرد احترام گذاشت و حدود او را رعایت کرد، تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز را موجب می شود. این احترام متقابل و تفاهم معقول ترین راه و بهترین تصمیمی است که می تواند حقوق انسان ها را تضمین و تامین کند.

اگر معنای رقابت و تنازع برای بقا در بین مبانی فکری بشر جای خود را به تعامل، تعاون و عشق به همنوع بدهد و انسان به آن مرتبه از ادراک مفاهیم حاضر برسد که همسفرانی هستند که می توانند به بهبود و ارتقای عملکرد یکدیگر کمک کنند و به جای آن که دنیا را صحنه جدال و رقابتی مرگ بار بدانند و تعریف خود را این طور بنا نهند که در این جنگ تفاوت ها و تمایزات به شیوه ای مطلوب و زیبنده گرد هم آورند و با یادآوری نقاط مشترک فطرت انسان ها فارغ از وجوه افتراق در خدمت صلح و دوستی و تقریب انسانها قرار گیرند.

تمامی صلح طلبان و بشر دوستان را می ستاییم، مردمی که ضمن عشق ورزیدن، ایثار و فداکاری در قبال خاک میهن و مرزهای داخلی خود، احترام به قانون و خاک همسایه را فراموش نمی کنند و با لبان ارادت خودمان بر دستان پر مهر و محبت همه آنهایی که قدری، قدمی یا قلمی در راستای حفاظت و حمایت از صلح از خود نشان داده اند، بوسه می زنیم.

این کتاب توسط انتشارات مدید در ۲۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

استاد ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران سفیر نیکوکاری، سفیر توسعه گردشگری ایران، سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر همدلی، سفیر انسان‌دوستی، نویسنده، محقق، مخترع و عضو انجمن مخترعین کشور، دارنده استادی اعظم ورزشهای رزمی، مربی و قهرمان ورزش‌های رزمی و از ورزشکاران و مربیان پیشکسوت است.

ایشان یکی از فعالان اجتماعی و حقوق بشر است که در زمینه مسائل خیرخواهانه از جمله کمک به اقشار آسیب پذیر و نیازمند آزادی زندانیان مالی و حمایت از کودکان کار فعالیت های نوع دوستانه زیادی داشته و از پیشگامان این عرصه است.او مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران است که سالهاست خدمات موسسه بین المللی سفیران صلح را در حوزه امور مربوط به صلح به شیوه ای ثمربخش و نافع تداوم و استمرار، داده است.

وی در راستای برقراری مناطق دائم و پایدار صلح جهانی گام‌های موثری برداشته و طراح و ایده پرداز دهکده ها و شهرهای صلح جهانی می باشد.