موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

ابراهیم صنوبر:رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است

ابراهیم صنوبر:رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است.
ابراهیم صنوبر:رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است.
ابراهیم صنوبرمدیرعامل موسسه سفیران صلح:رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است.
ابراهیم صنوبرمدیرعامل موسسه سفیران صلح:رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است.

                                                     بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
 اَلحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمین، ثُمَّ الصَّلوةُ وَ السَّلامُ عَلی سَیِّدِنا و نَبِیِّنا أَبِی القاسِمِ مُحَمَّد و عَلی أَهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین سِیَّما بَقِیَّةِ اللّهِ فِی الأَرَضین و لَعنَةُ‏اللّهِ عَلی أَعدآئِهِم أَجمَعین مِنَ الـآنَ إِلی قِیامِ یَومِ الدّین.
وعده ظهور منجی و مصلح برای نجات و هدایت بشریت در تمامی ادیان بشارت داده شده است و در شریعت مقدس اسلام نیز که کاملترین آنهاست رکنی اساسی در اعتقادات و باورهای مسلمانان را به خود اختصاص داده است و از آنجا که هر کدام از احکام اسلام آداب و شرایط خاص خود را می طلبد ظهور منجی عالم بشریت و انتظار برای او نیز فرهنگ و آداب خود را دارد. انتظار بدین معنی نیست که گوشه ای را اختیار کرد و فقط به امید روزی بود که وعده خدا تحقق یابد و مشمول رحمت و عنایت الهی گردیم. انتظار فرج یک حرکت رو به بالاست یک تعالی، پویایی و بالندگی است. ذهنیت، احساس و عمل هر سه در رسیدن به جامعه ای ایده آل و آرمانی که در ادیان الهی به آن وعده داده شده است، در حال تکاپو و تکامل اند. انتظار فرج همان رویه ای است که ادراک و حرکت در جهت آن، آرامش واقعی را به همراه می آورد و دغدغه ها و تشویش ها و سردرگمی ها و دودلی ها که از موانع آرامش و صلح هستند را بی اثر می کند. این شک و تردیدها هستند که تزلزل در عملکرد را موجب می شوند و عدم ثبات رویه و تلاش ها و دست اندازی های بیهوده، التهاب ها و آشفتگی های درونی و تنش های مختلف را در زندگی وارد می کنند و صلح و آرامش واقعی را به محاق می کشند.
در انتظار قائم بودن از ارکان قبولی اعمال بندگان است. عمل به شرایطی که از ملزومات انتظار فرج است خود بزرگترین و بهترین راه پیش روی انسان جهت رسیدن به صلح و آرامشی است که بشر برای تحصیل آن تلاش می کند و به دنبال آن می گردد. این انتظار و نتایج آن چه از دیدگاه جامعه ای ایده آل، چه از بعد حقوق بشر و چه از نقطه نظر صلح مطلوب ترین و مقبول ترین دستاوردها را به همراه دارد. انتظار فرج به ما می آموزد که در بخشش و گذشت قدم نخست را برداریم. بعضی اوقات عفو و صفح و همین گذشت است که آرامش را به سادگی وارد زندگی می نماید. انتظار قائم به ما صبر و پایداری و استقامت را سفارش می کند چراکه موفقیت همواره مرحله ای بعد از صبر و پایداری است. از شاخص های این فرهنگ می توان به داشتن اراده ای راسخ و قلبی رئوف اشاره کرد. فرهنگ انتظار کسانی را که زمینه پذیرش حق را دارند به تفکر واداشته و این چنین از سبات عقل جلوگیری می کند و امید و صداقت را در وجود ما زنده نگه می دارد. احساس الفت و اخوت را القا می کند. این فرهنگ به ما متذکر می شود که قسمت بزرگی از احساس لذت، شادی و آرامش در انجام دادن است و نه در داشتن.
رعایت اعتدال و عدالت از مطلوبات فرهنگ انتظار است و از آنجا که عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیز در جای خودش بنابراین امنیت واقعی در جامعه شکل می گیرد و این چنین بسترهای لازم جهت صلح پایدارفراهم می گردد.
با التزام به فرهنگ انتظار ضمن استصواب و صلاح اندیشی، تصرفات بدیع و بدعت های متصرفانه در حوزه صلح که مبدأ و مبدع آن عقاید نسنجیده، بی پایه، جاهلانه و مضر است و مدل ها و الگوهای تحمیلی در زمینه صلح بین الملل توسط عاملین شر و فساد که شرایط پیچیده تری را ایجاد می کنند، خنثی و ملغی می گردد.
علی ای حال اگر آداب و مبانی انتظار به درستی در سطوح مختلف زندگی جلوه عملی به خود بگیرند و دستورات و احکام آن هر کدام در جای خود به کار برده شود در اصل مقدمات یک صلح پایدار و جامعه ای ایده آل فراهم می شود.
به امید روزی که شاهد صلحی پایدار باشیم که شاخه در آسمان ها و ریشه در اعماق گسترانده باشد.
                                                 اللهم وفقنا لما تحب وترضی
                                                          ابراهیم صنوبر
                                         مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح