موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران
موسسه بین المللی سفیران صلح

موسسه بین المللی سفیران صلح

ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در گردهمایی اعضای تعاونی مسکن سفیران صلح

سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در گردهمایی اعضای تعاونی مسکن سفیران صلح
سخنرانی استاد ابراهیم صنوبر در گردهمایی اعضای تعاونی مسکن سفیران صلح


بخشی از صحبتها و سخنرانی جناب آقای ابراهیم صنوبر مدیرعامل محترم موسسه بین المللی سفیران صلح ورئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن سفیران صلح در رابطه با اهداف و برنامه های آن که درگردهمایی اعضای این مجموعه بیان داشتند در ذیل آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین. حسبنا الله و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر. و افوّض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد.
شادی قلب نازنین اقا امام زمان(عج)صلوات محمدی ختم بفرمایید.
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و با درود بیکران به روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان ا... تعالی علیه) و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و ضمن عرض ادب و خوشامد خدمت حضار محترم وباکسب اجازه از محضر علماء وبزرگواران حاضر در مجلس  عرایضم راتقدیم عزیزان مینمایم
درست زمانی صلح را ساختند که ما آفریده شدیم تردیدی ندارم: جنگ هدیه الهی نیست، اما صلح ودیعه خداوند و مرز با او بودن یا نبودن است
 صلح یعنی: احترام، قانون، بهداشت و دوست داشتن

باید متذکر شد که صلح تنها به معنای نبودن جنگ نیست بلکه هر فعالیتی که در قالب امور بشر دوستانه و با نیتی صادقانه در راستای بهره مندی خلق از زیبایی ها، نعمات و موهبات الهی انجام شود و زمینه گسترش روحیاتی چون آرامش، امنیت، رفاه و احساس لذت، نشاط و شادمانی را فراهم آورد هدیه دادن صلح و دوستی به همنوعان است. هزینه ها و برنامه ریزی ها تنها نباید به بسیج کردن افکار و افعال به سوی مبارزه با انحرافات و انحطاط های صورت گرفته محدود شود. برنامه ریزی و مطالعه ای کارشناسانه و همه جانبه است که در پی یافتن روش های کارآمد و نوینی برای سهولت برقراری صلح و مهیا شدن بستر های لازم جهت تحقق حقوق طبیعی و ذاتی انسان ها در ابعاد مختلف باشد.
رفاه، آسایش و امنیت روانی و برخورداری از مسکن جهت گذران زندگی از حقوق طبیعی هر انسانی است و هر حرکتی که در راستای تامین این نیاز اساسی انسان باشد، حرکتی پسندیده و نیکوست. داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است. یکی از اهداف موسسه بین المللی سفیران صلح و این تعاونی مسکن کمک به افراد واجدالشرایط و فاقد مسکن در رفع این مشکل و بهبود شرایط معیشتی آنهاست.
یکی از مزایای روی آوردن به تعاونی ها و ارتقای قابلیت ها و کارکرد های آن و تعاون و تعامل مردم به معنای واقعی، آنست که دست سودجویان و سوء استفاده گران بازار مسکن کوتاه می شود که در این رابطه جای دارد ضمن تشکراز  دولت محترم ،حمایتهای بیشترخود را از این گونه مجموعه ها وفعالیتهای تعاونی های توانمند معمول دارد  تا انشاء ا... با دستیابی به اهداف عالی نسبت به این موضوع در سطح کشور معضلات موجود در رابطه با مسکن در جامعه کم رنگ تر جلوه کند.
تعاونی مسکن موسسه بین المللی سفیران صلح از سال 85 تاسیس و در حال خدمتگزاری در راستای اهداف وقوانین مرتبط با تعاونی ها می باشد. این تعاونی با بهره گیری از دانش روز صنعت ساختمان و به کار گیری عوامل فنی و نیروهای مجرب و علمی و نیز با مشاوره از مهندسین و متخصصین قدمی موثر در انجام وظایف محوله خویش برداشته است. یکی از پروژه های مهم این تعاونی اجرای پروژه به مساحت 12 هزار متر مربع واقع در شهر جدید پرند و نیز مشارکت در ساخت بافت فرسوده تهران وچند پروژه نیز دربرخی از شهرستانهای استان تهران می باشد.

این تعاونی با مدیریت، درایت و پیگیری های دلسوزانه و مجدانه جناب آقای حاج علیرضا صنوبر مدیر عامل محترم و اعضای هیئت مدیره آن که تلاش های موفوری را در مراحل مختلف ساخت و تکمیل پروژهای مختلف به منصه ظهور گذاشته اند و در جهت تحقق مطلوبات رفاهی و رضایتمندی اعضا از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، در پی ایجاد بستری مناسب برای اعضای خانواده بزرگ سفیران صلح می باشد. ارتقای کیفیت، مقاوم سازی ساختمان ها و کاهش هزینه ها در عین دقت در زیبایی و ظرافت معیارهایی است که اعضای هیئت مدیره این تعاونی مسکن و عوامل فنی و اجرایی آن در پروژه های مختلف، همواره به آن اهتمام ورزیده اند.
از دیگر اهداف و برنامه های پیش روی این تعاونی می توان از ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی برای اعضای خود و برخورداری آنها از این فضا در مناسبت های مختلف و ساخت مجتمع صلح با تسهیلاتی درخور توجه و امکانات و تجهیزاتی پیشرفته نام برد که این پروژه ها در آینده ای نزدیک با حمایت مسئولین و تلاش های هیئت مدیره مراحل ساخت خود را آغاز می کند.
این تعاونی با سرلوحه قرار دادن کیفیت و افزایش رضایتمندی در فعالیت های خود، ضمن توسعه بهره گیری از استانداردها و تکنولوژی روز و با رعایت کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و نیز استانداردهای سازمان تحقیقات مسکن، به استمرار و تداوم فعالیت ها و تلاش های خود به حضور و خدمت گسترده تر در زمینه عمران و ساخت و ساز همت گمارده است.
با توجه به پیشرفت های روز افزون در صنعت ساختمان قطعاً با تحقیق و توسعه کارآمد فعالیت ها در زمینه پروژه های انبوه سازی، ضمن به کارگیری روش های نوین می توان گام های مثمر ثمری را در جهت خدمت رسانی بهتر برداشت.
تلفیق اهداف سازندگی، عمران و آبادانی و توسعه رفاه و ساخت و ساز در کنار باورها و آرمان های صلح طلبانه و انسان دوستانه قطعاً ترکیبی پدید می آورد که با تکیه بر تخصص، تعهد و تجربه جامعه را در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار پیش می برد.
رسیدن به آرمان های عالی سازندگی و ایجاد رفاه و امنیت و آرامش و اختصاص دادن بالاترین تسهیلات و امکانات به افراد، با همت بلند و اراده اعضای تلاشگر خانواده بزرگ سفیران صلح دور از دسترس نیست.

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست                           هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود                       صحنه پیوسته بجاست                    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
والسلام علیکم و رحمة ا... و برکاته